سه شنبه 5 خرداد 1383

شوراي امنيت سازمان ملل پيش نويس قطعنامه واگذاري قدرت در عراق را بررسي مي کند، خبرگزاري مهر

اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل امروز پيش نويس پيشنهادي آمريکا و انگليس درباره روئوس کلي واگذاري قدرت در عراق که قرار است در سي ژوئن انجام شود مورد بررسي قرار مي دهد .
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در پيش نويس اين قطعنامه ، واگذاري کامل حاکميت به مردم عراق و نقش کليدي سازمان ملل در عراق در نظرگرفته شده است .
امير جونز پاري نماينده انگليس در سازمان ملل گفت : در اين پيش نويس به طور روشن مشخص شده است که تمامي حاکميت به عراقيها بازگردانده خواهد شد و دولت موقت مسئوليت کلي حاکميت خود را برعهده خواهد گرفت .
وي افزود : در اين پيش نويس تاکيد شده است که نيروهاي چند مليتي به رهبري آمريکا بعد از سي ژوئن با رضايت ، مشورت و مشارکت دولت موقت عراق در اين کشور باقي خواهند ماند .
از سويي نماينده آلمان در سازمان ملل گفته است که در متن اين پيش نويس يک حکم يک ساله براي اين نيروها در نظر گرفته است .
هرالدو مونوز نماينده شيلي در سازمان ملل گفت : من اختلافات عمده اي نمي بينم هر چند نکاتي در آن وجود دارد که بايد اصلاح شود . البته اختلافاتي وجود دارد اما مي توان پيشرفتهايي در زمينه افزايش کسب موافقت کشورها مشاهده کرد .
در واشنگتن يکي از مقامات وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد که اين قطعنامه همچنين ايراداتي را به کنترل صندوق توسعه عراق که شامل در آمد نفتي اين کشور است گرفته است که در اختيار دولت موقت عراق قرار خواهد گرفت .
اين مقام همچنين گفته است اين پيش نويس همچنين خواستار تشکيل يک کنفرانس بين المللي براي حمايت از انتقال قدرت در عراق است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8122

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شوراي امنيت سازمان ملل پيش نويس قطعنامه واگذاري قدرت در عراق را بررسي مي کند، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016