شنبه 9 خرداد 1383

دعوت ملک عبدالله از فرح ديبا براي عروسي وليعهد اردن و نگراني از تيرگي روابط تهران ـ عمان، ايلنا

فرح ديبا
فرح ديبا

تهران- خبرگزاري كار ايران
با گذشت كمتر از دو هفته از دعوت اسپانيا از فرح ديبا، همسر شاه مخلوع رژيم پهلوي براي شركت در جشني در اين كشور، دولت اردن اقدام به دعوت از اين شخص براي حضور در جشن عروسي ولي‌‏عهد ملك‌‏عبدالله كرد.
به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا، در مراسم عروسي ولي‌‏عهد اردن، امير حمزه بن‌‏حسيني، نگراني از تيرگي روابط عمان ـ تهران شدت گرفت.
پايگاه خبري ايلاف با درج اين خبر پيش‌‏بيني كرد حضور فرح ديبا با دعوت رسمي از سوي ملك‌‏عبدالله دوم، پادشاه اردن كه از زمان پادشاهي‌‏اش در سال 1999 صورت مي‌‏گيرد به روابط ايران ـ اردن لطمه خواهد زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالي است كه ملك‌‏عبدالله دوم مدعي است كه ايجاد روابط خوب با ايران كه همسايه قدرتمند شرق عراق است براي حفظ منافع منطقه خاورميانه ضروري است.
ملك عبدالله تا كنون دو بار از ايران ديدن كرده و اين اقدام ممكن است حساسيت ايران را برانگيزد.
جمهوري اسلامي ايران هفته پيش مراتب اعتراض خود از دولت اسپانيا را به علت دعوت از فرح ديبا و فرزند وي كه ولي‌‏عهد رژيم مخلوع پهلوي بود براي حضور در مراسم عروسي شاهزاده فيليپ اعلام كرده بود كه اين مسأله با عذرخواهي مادريد از تهران و سفر سيد كمال خرازي وزيرخارجه كشورمان به اسپانيا منتفي شد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8327

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دعوت ملک عبدالله از فرح ديبا براي عروسي وليعهد اردن و نگراني از تيرگي روابط تهران ـ عمان، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016