پنجشنبه 14 خرداد 1383

عربستان بزرگترين موسسه خيريه خود را تعطيل مي کند، خبرگزاري مهر

عربستان سعودي تحت فشارهاي آمريکا، بزرگترين موسسه خيريه خود موسوم به موسسه الحرمين و تمام شعبه هاي آن را تعطيل مي کند اين اقدام در پي متهم شدن اين موسسه به حمايت از تروريسم انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، مشاور عالي امير عبدا... وليعهد عربستان اعلام کرد: کشورش به زودي موسسه خيريه الحرمين را که مقرش در رياض است به همراه ديگر جمعيت هاي خيريه مرتبط را منحل خواهد کرد.
به گفته اين مسوول، سرمايه هاي اين موسسه ها تحت نظارت کميته ملي اعمال خيريه در خارج که به تازگي تاسيس شده ، قرار خواهد گرفت.
عادل الجبير که در مقر سفارت اين کشوردر واشنگتن سخن مي گفت افزود : ما براي مشخص کردن و قطع تمام منابعي که از سازمان هاي تروريستي حمايت مالي مي کنند، حساب هاي سازمان هاي خيريه خود را دقيقا محاسبه و بازنگري کرديم تا از هزينه شدن براي اشخاص مربوطه مطمئن شويم.
به گفته وي، تمام حساب ها و سرمايه هاي موسسه الحرمين و جمعيت هاي خيريه ديگر و کميته هايي که در خارج فعاليت مي کردند تحت نظارت کميته ملي فعاليت خيريه در خارج در آمده است.
همچنين در اقدامي مشترک درچارچوب جنگ بر عليه تروريسم، عربستان و آمريکا روز گذشته اعلام کردند از سازمان ملل خواهند خواست نام پنج شعبه موسسه الحرمين را در ليست هيات ها و افراد متهم به حمايت مالي از تروريسم قرار دهد.
اين شاخه ها در هلند، آلباني، افغانستان، بنگلادش و اتيوپي قرار دارند، آمريکا همچنين نام عقيل العقيل رئيس سابق موسسه الحرمين را در ليست حاميان تروريسم قرار داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8473

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عربستان بزرگترين موسسه خيريه خود را تعطيل مي کند، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016