چهارشنبه 20 خرداد 1383

شوراي امنيت به اجماع قطعنامه پيشنهادي آمريکا و انگليس درباره عراق را تصويب کرد، خبرگزاري فارس

شوراي امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه پيشنهادي آمريکا و انگليس درباره عراق را به اتفاق آرا تصويب کرد.

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره قطر، اين قطعنامه به دولت موقت عراق که قرار است در 30 ژوئن (10تير) قدرت را در اين کشور بدست گيرد، مشروعيت بين‌المللي مي‌دهد.
اين قطعنامه، اختيار کنترل نيروهاي امنيتي و نظامي، منابع طبيعي و استقلال کامل را در 30 ژوئن ( 10تير) داده است و حضور يا خروج نيروهاي اشغالگر را مشروط به اجازه دولت موقت عراق دانسته است.
اين قطعنامه به نيروهاي چند مليتي تحت رهبري آمريکا اين حق را مي دهد که تمامي اقدامات لازم و ضروري را براي حفظ صلح در عراق به کار گيرد.
در اين جلسه که با حضور کوفي عنان دبيرکل سازمان ملل و اخضر ابراهيمي مشاور ويژه وي در امور عراق تشکيل شده بود، "جان نگروپونته" سفير و نماينده آمريکا در سازمان ملل تصويب اين قطعنامه را به منزله نقطه عطفي براي مردم عراق دانست.
وي افزود: «اين قطعنامه مشخص کرد که دولت عراق حرف آخر را در زمينه حضور نيروهاي چند مليتي مي‌زند.»
جرج بوش رييس جمهوري آمريکا نيز در واکنش به تصويب قطعنامه در مورد عراق گفت: «تصويت اين قطعنامه به اتفاق آرا نشان دهنده توجه و اهتمام اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل نسبت به ايجاد يک عراق آزاد، صلح طلب و دمکراتيک است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوي ديگر، کوفي عنان دبيرکل سازمان ملل متحد پس از تصويب قطعنامه عراق، آن را کامل خواند.
وي افزود: «فکر مي‌کنم قطعنامه عراق، کامل باشد و در آن به يک عراق فدرال متحد و مردم سالار اشاره دارد.»

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8735

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شوراي امنيت به اجماع قطعنامه پيشنهادي آمريکا و انگليس درباره عراق را تصويب کرد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016