پنجشنبه 28 خرداد 1383

ديپلمات‌ها ومقامات سابق آمريكايي شكست بوش درانتخابات رياست جمهوري راخواستار شدند:

بيست ‌و شش تن از ديپلمات‌ها و فرماندهان نظامي سابق آمريكا دولت بوش را به وارد كردن لطمات جدي به روابط خارجي اين كشور متهم كردند و عنوان داشتند كه دولت بوش رويكردي عقيدتي به مسائل جهان دارد و از مردم آمريكا خواستند به جورج بوش راي ندهند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، 26 نفر از سفيران، ديپلمات‌ها و فرماندهان نظامي سابق آمريكا كه در زمان رونالد ريگان و بوش پدر در پست‌هاي مهم دولتي مشغول به كار بودند، در نامه‌ا‌ي سر گشاده كه در واشنگتن در روز چهارشنبه منتشر شد، از مردم آمريكا خواستند تا براي بار دوم در انتخابات رياست جمهوري، به جورج بوش راي ندهند.
دليل اين امر سياست‌هاي غلطي عنوان شده كه بوش در پيش گرفته و امنيت ملي آمريكا را در خطر قرار داده است. به گفته‌ي اين مقام‌ها، آمريكا براي تقويت نفوذ خود هميشه در پي يافتن متحدان تازه و ايجاد دوستي‌هاي نو بوده است، در حالي دولت بوش بسياري از نزديك‌ترين هم‌پيمانان اين كشور را رنجانده است.
آنها همچنين گفتند كه سياست‌هاي دولت بوش، آمريكا را منزوي‌تر و ناامن‌تر كرده است.
روزنامه‌ي لس‌آنجلس تايمز نيز به نقل از سفير سابق آمريكا در اسراييل در زمان رياست جمهوري بوش پدر نوشت كه اين نامه به صورت كاملا آشكار سياست‌هاي خارجي بوش را محكوم كرده و آشكارا شكست بوش در انتخابات را خواستار شده است.
شاس فريمن، سفير سابق آمريكا در عربستان و از اعضاي اين گروه گفت: به عقيده من زماني فراخواهد رسيد كه از اين دوره در تاريخ خود به شدت سرافكنده خواهيم شد.
فريمن گفت كه آزار زندانيان در زندان ابوغريب در عراق به دست نيروهاي آمريكايي معادل فاجعه‌اي در ابعاد عظيم است.
ژنرال مريل مكپيك، از ديگر اعضاي اين گروه نيز از يك فاجعه‌ي وحشتناك در عراق سخن گفت.
فيليس اوكلي، يكي ديگر از سفيران سابق آمريكا از نيازي بي سابقه به تغيير سخن گفت.
خانم اوكلي گفت: ايدئولوژي و بي‌تفاوتي به جهان اطراف، دولت آمريكا را كور كرده است.
وي افزود: در گذشته هرگز پيش نيامده بود كه اين تعداد از ما لزوم تغيير جهتي عمده در سياست خارجي كشور را حس كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ويليام كرو، رئيس سابق ستاد مشترك آمريكا و استنسفيلد ترنر، مدير سابق سازمان اطلاعات مركزي آمريكا نيز از جمله اين افراد هستند.
چندين نفر از امضاكنندگان اين نامه‌ي سرگشاده نيز گفته‌اند كه از جان كري، رقيب بوش در انتخابات حمايت مي‌كنند.
ويليام سي هاروپ، سفير سابق آمريكا در اسراييل نيز گفت: روشن است كه اين بيانيه خواستار شكست دولت جاري در انتخابات است.
اين در حالي است كه پيشتر در سال جاري در حدود 50 ديپلمات سابق آمريكايي در نامه‌اي از سياست‌هاي رييس جمهور آمريكا در خاورميانه، از جمله رويكرد وي در قبال عراق و مناقشه‌ي اسراييل و فلسطيني‌ها انتقاد كرده بودند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9040

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديپلمات‌ها ومقامات سابق آمريكايي شكست بوش درانتخابات رياست جمهوري راخواستار شدند:' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016