یکشنبه 31 خرداد 1383

انتقاد شديد حوزه علميه نجف از اقدامات مقتدي صدر، خبرگزاري مهر

حوزه علميه نجف در بيانيه اي با مسئول دانستن شبه نظاميان مقتدي صدر در حمله به دفاتر مراجع نجف و مرقد امام علي(ع) ، از اقدامات شبه نظاميان وابسته به او موسوم به جيش المهدي انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ايلاف ، حوزه علميه نجف مقتدي صدر را به تبدبل مدارس ديني به زندان و بازداشتگاه متهم كرده و شبه نظاميان هوادار او را كه خود را جيش المهدي مي خوانند مجموعه هاي از بعثي ها، فدائيان صدام، و افراط گرايان اسلامي (سلفي ها) خوانده است .

حوزه علميه نجف همچنين اشغال اين شهرمقدس و محاصره نظامي مركز ديني و اداري آن را از ديگر اقدامات نادرست هواداران مقتدي صدر دانسته و همچنين شبه نظاميان وابسته به او را به حمله به دفاتر مراجع بزرگ از جمله آيت الله سيستاني متهم كرده است .

مرجعيت نجف در بيانيه خود همچنين ، طرفداران مقتدي صدر را به اجراي اقداماتي كه منجر به ورود نظاميان آمريكايي به شهر نجف و ورود تخريب به داخل اين شهرشد متهم كرده و تلاش براي ترور صدرالدين قبانچي ( امام جمعه نجف) را به آنان نسبت داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حمله مكرر به صحن و گنبد مرقد امام علي (ع) ، حمله عليه پليس نجف و تخريب مراكر آنان ، ارعاب مردم و وادار كردن آنان به تعطيل كردن مراكزتجاري ، تخريب اموال عمومي و تاسيسات شهري ، تهديد اساتيد حوزه علميه نجف براي تعطيل كردن كلاسهاي درس از ديگر اتهاماتي است كه حوزه علميه نجف آنها را متوجه مقتدي صدر و هواداران او كرده است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9136

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد شديد حوزه علميه نجف از اقدامات مقتدي صدر، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016