سه شنبه 9 تیر 1383

الحيات: علاوي حمايت آيت‌الله سيستاني از حكومت موقت عراق را خواستار شد، ايسنا

اياد علاوي پس از انتقال قدرت به حكومت عراق، از آيت‌الله العظمي سيستاني و ديگر مراجع عراق درخواست كمك و حمايت كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه‌ي فرامنطقه‌يي الحيات، اياد علاوي نخست وزير حكومت موقت عراق كه پس از انجام مراسم انتقال قدرت با خبرنگاران سخن مي‌گفت، اظهار داشت: ما حمايت همگان از اين حكومت را خواستاريم.
علاوي هم چنين با هشدار به نيروهاي عراقي و گروه‌هاي تروريستي مستقر در اين كشور، تصريح كرد: با قاطعيت اين گروه‌ها را منهدم خواهيم ساخت و اعضاي آنها را به دستگاه قضايي عراق تحويل خواهيم داد.
وي هم چنين خطاب به اعضاي بعث عراق گفت: اين افراد بايد در هشياري كامل نسبت به هرگونه كمكي به طرفداران صدام قرار گيرند تا بتوانند از خانواده‌هاي خود حمايت و به كار مناسب در كشور دست يابند.
نخست وزير عراق گفت: دولت عراق مصمم است كه با ارتش سابق عراق همكاري داشته باشد؛ زيرا ارتش به معناي واقعي ارتش عراق است نه ارتش صدام.
وي افزود: برخي از اعضاي سابق ارتش عراق مسووليت آموزش نيروهاي جديد اين كشور را برعهده خواهند گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علاوي درباره‌ي احتمال صدور حكم اعدام براي صدام گفت: من در اين باره حرفي براي گفتن ندارم؛ اما هر حكمي كه از سوي دادگاه قضايي عراق درباره‌ي صدام صادر شود را تاييد و حمايت خواهم كرد.
علاوي تاكيد كرد: حكومت عراق به اتخاذ اقداماتي چون اعلام وضعيت اضطراري، اعلام حكومت نظامي و صدور حكم عفو عمومي دست خواهد زد تا بدين ترتيب مانع دستيابي تروريست‌ها به فضاي مناسب جهت فعاليت خود شود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9498

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الحيات: علاوي حمايت آيت‌الله سيستاني از حكومت موقت عراق را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016