پنجشنبه 11 تیر 1383

کاهش محبوبیت بوش، بامداد

محبوبیت بوش به خاطر مسایل خاور میانه در افکار عمومی کاهش یافته است . بنا به گزارش خبرنگار بین الملل بامداد در نظر سنجی دانشگاه اوهایو 46 درصد از شهروندان ایالات متحده از عملکرد بوش در مورد مسائل خاور میانه ابراز رضایت کردند ، در حالیکه 54 درصد از این موضوع ابراز نارضایتی یا عدم اطلاع کرده اند (47 درصد مخالف و 7 درصد بی نظر)
این نظر سنجی در بازه زمانی 20 الی 28 ژوئن سال جاری میلادی از1007 نفر شهروند بالغ امریکایی که در تمامی 50 ایالت آمریکا و بخش کلمبیا زندگی می کردند ، به عمل آمد و صحت آن توسط موسسه Scripps
تضمین شده است .
در یک نظر سنجی دیگر , تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی اعلام کرده اند که تمایلی به انتخاب مجدد بوش پسر ندارند , این در حالیست که میزان حمایت ازساکن فعلی کاخ سفید در میان رای دهندگان ثابت و فعال افزایش یافته است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طبق این نظرسنجی اولویتهای مردم امریکا نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه فوریه تغییر محسوسی داشته است . در ماه فوریه مهمترین دغدغه مردم آمریکا بحران اقتصادی (27 درصد) بوده است , اما در نظرسنجس اخیر این میزان 9 درصد کاهش یافته است و تبدیل به اولویت دوم مردم امریکا شده است .
در ماه ژوئن مهمترین مسئله افکار عمومی ایالات متحده ، "مبارزه با تروریسم" و "صلح در خاور میانه" (35 درصد) بوده است . این گزینه در نظرسنجی ماه جاری نسبت به ماه فوریه رشدی معادل 24 درصد داشته است .
کارشناسان امور امریکا معتقدند ، گرچه بطور معمول برای بوش خوشایند بوده که بتواند در زمینه امنیت ملی رهبران دموکرات را پشت سر بگذارد ، ولی به نظر می رسد براساس اخبار ناامید کننده عراق بویژه اخبار زندان ابوغریب که تبدیل به تیتر روزمره مطبوعات شده است ؛عکس این مطلب عینیت یافته است .

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9589

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاهش محبوبیت بوش، بامداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016