یکشنبه 14 تیر 1383

مذاكرات رسمي هيات‌هاي عالي‌رتبه‌ ايران و سوريه، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي

مذاكرات رسمي هيات‌هاي عالي‌رتبه‌ي ايران و سوريه به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رييس‌جمهوري و بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه عصر امروز (يكشنبه) برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) روساي جمهور دو كشور در اين ديدار آخرين تحولات منطقه را مورد ارزيابي قرار داده و بر تداوم رايزني‌ها و همكاري‌هاي دو كشور درخصوص مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي تاكيد كردند.

خاتمي و اسد ضمن بررسي اوضاع جاري عراق، بر يكپارچگي و وحدت اين كشور و حاكميت مردم عراق بر سرنوشت خود تاكيد كردند.

روساي جمهور ايران و سوريه با اشاره به اوضاع فلسطين اشغالي به عنوان يكي از مشكلات منطقه، ضرورت احقاق حقوق حقه مردم فلسطين براي ايجاد صلح پايدار در منطقه را خاطرنشان ساختند.

خاتمي در اين ديدار هم‌چنين با اشاره به همكاري‌هاي تنگاتنگ دولت و ملت ايران با دولت و ملت سوريه در سال‌هاي گذشته، اظهار اميدواري كرد: ديدار بشار اسد از ايران موجب تحكيم بيشتر مناسبات دوجانبه و يافتن راههايي براي حل مسايل منطقه باشد.

رييس‌جمهوري هم‌چنين با تبيين سياست‌هاي ايران در قبال مسايل هسته‌اي گفت: دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي حق دولت و ملت ايران است و ما در اين زمينه با آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي همكاري داشته و خواهيم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين ديدار كه خرازي و عبدالعلي‌زاده، وزراي خارجه و مسكن و شهرسازي كشورمان و نيز «عبدالحليم خدام» و «فاروق الشرع» معاون رييس‌جمهوري و وزير خارجه‌ي سوريه حضور داشتند، بشار اسد با اشاره به مشترك بودن سرنوشت دو كشور، خواستار تداوم مذاكرات تهران ـ دمشق در شرايط حساس كنوني منطقه شد.

بشار اسد ضمن تبيين ديدگاه‌هاي خود درباره‌ي انتفاضه و عملكرد كشورهاي مسلمان و عرب درباره‌ي آينده‌ي انتفاضه و مردم فلسطين، اظهار داشت: تهران و دمشق همواره در كنار يكديگر بوده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9713

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مذاكرات رسمي هيات‌هاي عالي‌رتبه‌ ايران و سوريه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016