دوشنبه 15 تیر 1383

ريكاردو سانچز در مصاحبه اختصاصي با فيگارو: لازم نبود سربازان ما پس از سقوط بغداد بيش از يكسال در عراق بجنگند، خبرگزاري مهر

ريكاردو سانچز ضمن آنكه درگيري هاي عراق را ناشي از دو گروه مقاومت داخلي و تروريست هاي خارجي دانست، اظهار اميدواري كرد كه علاوي بتواند شورشيان داخلي را به بي طرفي دعوت كند.


به گزارش خبرگزاري مهر، "ريكاردو سانچز" رييس سابق نظاميان آمريكا در عراق در مصاحبه اختصاصي با روزنامه فرانسوي فيگارو اظهار داشت: واشنگتن هرگز تمايل نداشته است كه عمليات هاي نظامي را بر ضد شورشيان انجام دهد.
وي در پاسخ به پرتيراژ ترين روزنامه فرانسوي گفت: من به هيچ وجه معتقد نيستم كه سربازان ما پس از سقوط بغداد در ماه آوريل سال گذشته، لازم بود كه بيش از يك سال در عراق بجنگند.
ريكاردو سانچز كه در ماههاي اخير به دليل رسوايي زندان ابوغريب به زير سوال رفته بود، به طور رسمي روز يكشنبه سمت خود در عراق را ترك كرد.
سانچز در پاسخ به سوال فيگارو درباره اين موضوع كه نيروهاي آمريكا در عراق با چه نوع دشمني روبرو بودند، تصريح كرد: اجزا و اعضاي تروريست هنوز در عراق حضور دارند.
وي افزود: اما اين بدان معنا نيست كه ما فقط مي بايست بر از بين بردن الزرقاوي، تروريست اردني تمركز كنيم.
ريكاردو سانچز در ادامه خاطر نشان كرد كه جرج بوش رييس جمهور آمريكا و همچنين ديگر مقامات اين كشور از اينكه نام الزرقاوي در 25 حمله تروريستي در عراق بويژه حمله هاي انتحاري 2 مارس (12 اسفند) در كربلا و بغداد -كه منجر به كشته شدن 170 تن شد، وجود داشته، برانگيخته شدند.
به نوشته فيگارو، 2 مارس خونبارترين روز تاريخ عراق بوده است.
سانچز گفت: در حال حاضر افراطيون و تعادل گرايان در حال نوعي مبارزه با يكديگر هستند.
وي گفت: وفاداران قديمي رژيم صدام هنوز در چندين منطقه فعال هستند و مطمئنا عناصر افراطي وارد كشور شده اند تا به نيروهاي آمريكايي و مردم عراق ضربه بزنند.
سانچز افزود: من به واقع اعتقاد دارم ميان مقاومت از سوي شورشيان و تروريست ها از نظاميان خارجي تفاوت وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ريكاردو سانچز اظهار اميدواري كرد كه دولت جديد عراق به نخست وزيري اياد علاوي بتواند شورشيان را متقاعد كند كه بي طرفي را برگزينند.
سانچز د رهمين حال از تشابه دادن درگيري هاي عراق با ويتنام خودداري كرد.
وي گفت: در عراق ما فقط با شورش ها ملي روبرو نيستيم. نيروهاي متفاوتي در اين كشور حضور دارند.
هم اكنون ژنرال جرج كاسي سمت ريكاردو سانچز در عراق را به عهده گرفته است و سانچز به پست پيشين خود يعني فرمانده پنجمين واحد ارتش آمريكا در آلمان بازگشته است.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016