چهارشنبه 17 تیر 1383

رئيس جمهوري اتريش شب گذشته پس از تحمل يک دوره سخت بيماري درگذشت، خبرگزاري مهر

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي نيوز ، " توماس کلستيل " رئيس جمهور 71 ساله اتريش در حاليکه دو روز به پايان دوره رياست جمهوري اش باقي مانده بود در يکي از بيمارستانهاي شهر وين در گذشت .

" راينهارت کرپلر " رئيس بيمارستان دقايقي پس از در گذشت کلستيل به خبرنگاران گفت : تيم پزشکان تمام تلاش و مهارتهاي خود را براي بهبود حال رئيس جمهوري بکار گرفتند ، اما متاسفانه بيماري به حدي پيشرفت کرده بود که سعي و کوشش تيم معالج وي نتيجه مثبتي به همراه نداشت .

" توماس کلستيل " 4 نوامبر ساال 1932 در وين چشم به جهان گشود .پس از پايان تحصيلات خود در دوره متوسطه در رشته اقتصاد در دانشگاه ادامه تحصيل داد . وي پس از پايان دوره دکتري در اين رشته بعنوان کارشناس و يک مقام مسئول اقتصادي وارد دفتر صدراعظم اتريش شد .

کلستيل پس از آن براي حضور در سازمان توسعه و همکاريهاي اقتصادي به پاريس رفت و از سال 1962 ميلادي سفير اتريش در آمريکا بود .

وي در سال 1992 ميلادي از سوي مردم اتريش براي يک دوره شش ساله بعنوان رئيس جمهوري اين کشور انتخاب شد . کلستيل در دور دوم انتخابات رياست جمهوري اتريش در سال 1998 ميلادي نيز اکثريت آراء را به خود اختصاص داد .

کلستيل براي تحکيم روابط کشورش با اتحاديه اروپايي به تمامي کشورهاي عضو اين اتحاديه سفر کرده بود . رئيس جمهوري اتريش در دوره دوم رياست جمهوري خود براي حل بحرانهاي بين المللي تلاشهاي زيادي کرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

" توماس کلستيل" در ماه ژانويه گذشته (5 بهمن سال 1382) به منظور تقويت و تحکيم روابط وين - تهران به ايران سفر کرد . وي در اين سفر با " آيت الله خامنه اي " رهبر معظم انقلاب و " سيد محمد خاتمي " رئيس جمهوري ديدار و گفتگو کرد .

" هاينز فيشر " که در انتخابات اخير رياست جمهوري اتريش حائز اکثريت آراء شده است از اين پس عهده دار اين سمت خواهد بود .

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9797

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس جمهوري اتريش شب گذشته پس از تحمل يک دوره سخت بيماري درگذشت، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016