پنجشنبه 18 تیر 1383

نيويورک تايمز : دولت عراق خواهان بازگشت نيروهاي آمريکايي به فلوجه است، خبرگزاري مهر

روزنامه نيويورک تايمز اعلام کرد در پي بروز ناآرامي در شهر فلوجه ، دولت عراق تصميم گرفته است که با بازگرداندن نيروهاي آمريکايي به اين شهر، شورشيان را آرام کند.
به گزارش خبرگزاري مهر و به نقل از روزنامه نيويورک تايمز، منابع آمريکايي و عراقي گفتند که تصميم ماه آوريل براي بيرون بردن نيروهاي آمريکايي از فلوجه به طور ندانسته بهشتي امن براي تروريست ها و شورشيان ايجاد کرد.
منابع عراقي و آمريکايي گفتند که مايل هستند سربازان آمريکايي به همراه تعداد زيادي از سربازان عراقي به فلوجه بازگردانده شوند که البته رهبري آنان را آمريکايي ها به عهده گيرند.
اما منابع رسمي براي اعزام دوباره سربازان آمريکايي به اين شهر تا حدي هراس دارند. زيرا ممکن است با ورود دوباره سربازان آمريکايي شورش ها بار ديگر از سر گرفته شود.
خطري که هم اکنون دولت جديد عراق را تهديد مي کند، اين است که هر چه دولت جديد و نيروهاي آمريکا سعي مي کنند از مجموعه ناآرامي ها خود را جدا کنند، توانايي خود براي مقابله با شورش ها را نيز از دست مي دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ژنرال ريکاردو سانچز که تا هفته گذشته فرمانده نيروهاي نظامي در کل کشور عراق بود، گفت: شکي نيست که فلوجه هم اکنون مکان کاملا مناسبي براي شورشيان شده و لازم است که ما در برخي نقاط با آنان درگير شويم.
گزارش هاي اطلاعاتي آمريکايي و عراقي نيز حاکي از آن است که الزرقاوي مسئول شورشهاي فلوجه است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9840

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نيويورک تايمز : دولت عراق خواهان بازگشت نيروهاي آمريکايي به فلوجه است، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016