پنجشنبه 25 تیر 1383

هانس بليكس: گزارش باتلر نوعي هوچي‌گري و تعبير دلخواه بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
هانس بليكس با انتقاد شديد از گزارش لرد باتلر در رابطه با اطلاعات قبل از جنگ عراق و عملكرد سازمان‌هاي اطلاعاتي انگليس در اين رابطه، آن را فقط نوعي ”هوچي‌گري“ خواند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري شينهوا، هانس بليكس، رييس سابق بازرسان تسليحاتي سازمان ملل متحد در عراق در گفت‌وگو با شبكه‌ي خبري بي.بي.سي گفت: به نظر من آنها درباره‌ي اين گزارش زيادي سرو صدا كردند.
بليكس گفت: فكر مي‌كنم اين گزارش اظهاراتي با تعابير دلخواه و غيرقابل قبول بود. آنها هر جا كه به علامت سوال نياز است، علامت تعجب گذاشتند و همين به نظر من نوعي هوچي‌گري و تعبير دلخواه است كه افكار عمومي را به نتيجه گيري غلط مي‌كشاند.
به عقيده‌ي بليكس اشتباه است كه فكر كنيم نكات قابل ذكر يافته‌هاي اطلاعاتي غرب از تسليحات كشتار جمعي عراق كه در گزارش اوليه به آن اشاره شده، در اين گزارش ديده نمي‌شود.
دكتر بليكس تصريح كرد: فكر مي‌كنم آنها بايد نسبت به اين علامت سوال‌ها توجه مي‌كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت كه قبلا به بلر هشدار داده بوده كه درباره‌ي اطلاعات انگليس از عراق جدي‌تر و با ملاحظه‌ي بيشتري برخورد كند.
بليكس گفت: در فوريه‌ي 2003 در تماس تلفني با توني بلر به وي گفتم كه تحت تاثير اين اطلاعات قرار نگيرد. او گفت، نه، نه، ما كاملا مطمئن هستيم تمامي سرويس‌هاي اطلاعاتي اطمينان دارند، حتي سرويس اطلاعاتي مصر نيز همين را گفته، بنابراين فكر مي‌كنم او تا حدود زيادي از اين موضوع اطمينان يافته بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10045

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هانس بليكس: گزارش باتلر نوعي هوچي‌گري و تعبير دلخواه بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016