سه شنبه 30 تیر 1383

فیگارو: دولت فرانسه در برابر اظهارات شارون موضع گیری سختی کرد، خبرگزاري مهر

دولت فرانسه با فراخوانی کاردار اسراییل در پاریس، ضمن در خواست توضیح از این رژیم، موضع گیری سخت فرانسه در برابر اظهارات شارون را به وی ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، "ماری ماسدوپی" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: پاریس در انتظار پاسخ تل آویو درباره درخواست آریل شارون از یهودیان فرانسه برای مهاجرت به اسراییل و رهایی از یهودی ستیزی در این کشور است.
وی با اشاره به اینکه دولت فرانسه به شکل شدیدی به این اظهارات شارون واکنش نشان داده است، اظهار داشت: ما فورا با مقامات اسراییل تماس گرفتیم تا از آنان درباره این اظهارات شارون توضیح بخواهیم.
طبق گزارش های رسیده، کاردار فرانسه در اسراییل نزد وزیر امور خارجه اسراییل فراخوانده شده و در اقدامی متقابل کاردار اسراییل در فرانسه هم به وزارت امور خارجه فرانسه خوانده شده است.
"الی بارناوی" سفیر اسراییل در فرانسه در مصاحبه با رادیو اسراییل اعلام کرده بود که سخنان شارون فقط برای همگرا کردن تمام یهودیان در سطح جهان است و خصومتی با فرانسه در میان نبوده است.
شارون از یهودیان فرانسه خواسته بود که فورا به اسراییل بروند و مسلمانان فرانسه را مرجع یهودی ستیزی در این کشور خوانده بود.
پیش از این میشل ملشوا معاون وزارت امور خارجه اسراییل خصومت با فرانسه را آغاز کرده و گفته بود که فرانسه ضعیف ترین کشور غربی در مبارزه با یهودی ستیزی است.
به گفته برخی از تحلیل گران این خواسته شارون شاید پاسخی برای دیدار اخیر میشل بارنیه وزیر امور خارجه فرانسه با عرفات رییس تشکیلات خود گردان فلسطین است، در حالی که اسراییل خواسته بود که عرفات از هرگونه دیدار بین المللی محروم باشد.
سالانه 2 میلیون فرانسوی یهودی به اسراییل مهاجرت می کنند.
همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داده است که سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده تا زمانی که توضیحات رژیم شارون به پاریس نرسد، برای سفر وی به پاریس تاریخی از سوی دولت شیراک تعیین نخواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه لوموند هم در این زمینه نوشت: ژاک شیراک رییس جمهور فرانسه در نامه ای که از کاخ الیزه منتشر شد، نوشت: پس از هفته ها بررسی دیدار شارون از فرانسه به نظر می رسد در شرایط کنونی، چنین دیداری امکان پذیر نیست. شارون در شرایط کنونی به فرانسه پذیرفته نمی شود.
این نامه از تلویزیون دولتی فرانسه خوانده شد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10201

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فیگارو: دولت فرانسه در برابر اظهارات شارون موضع گیری سختی کرد، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016