پنجشنبه 1 مرداد 1383

کاخ سفیدازتصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد، مهر

کاخ سفیدتصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحدرادر محکومیت اقدام اسراییل دراحداث دیوارنژاد پرستانه حائل دراراضی اشغالی فلسطین مورد انتقاد قرار داد .
به گزارش خبرگزاری مهربه نقل ازشبکه خبری الجزیره، اسکات مک للان سخنگوی کاخ سفید دیروزدریک کنفرانس مطبوعاتی اعلام داشت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای اکثریت قریب به اتفاق درمحکومیت اقدام اسراییل درساخت دیوارحائل، راه مناسبی را برای ایجاد صلح درخاورمیانه در پیش نگرفت.

وی با اشاره به اینکه تنها راه حل در دسترس پیروی از نقشه راه و دستیابی به راه حل سیاسی است،افزود: تصمیم سازمان ملل متحد شیوه مناسبی برای پیشرفت نیست .

سخنگوی کاخ سفید ابرازداشت: ماهمیشه برحق اسراییل در دفاع از خود تاکید کرده ایم اما از اسراییل خواسته ایم برای اجرایی کردن این امرمشکلات فلسطینیها را درنظر بگیرد و به شیوه ای عمل کند که برای آنها مشکل سازنشود.

شایان ذکر است روز گذشته پس از مذاکرات و گفتگوهای گسترده، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا با صدور قطعنامه ای، از رژیم صهیونیستی خواست تا رای دادگاه لاهه مبنی بر برچیدن دیوار حائل را اجرا کند.

دادگاه بین المللی لاهه در تاریخ 18 تیرماه (9 جولای) سال جاری با صدور حکمی مشورتی از رژیم صهیونیستی خواسته بود ضمن توقف ساخت دیوار حائل در کرانه باختری رود اردن، بخش های ساخته شده آن را برچیند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماینده رژیم صهیونیستی درسازمان ملل متحد بلافاصله پس از رای گیری، برادامه ساخت دیوار حائل و نپذیرفتن رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد.

دراین رای گیری مجمع عمومی متشکل از191 عضو، پیش نویس قطعنامه ای تهیه شده از سوی فلسطین که با اعمال تعدیلاتی از سوی اتحادیه اروپاهمراه گردید را با موافقت 150 رای، مخالفت شش کشور و امتناع 10 عضو دیگر تصویب کرد.

تمامی 25 کشورعضواتحادیه اروپا به دلیل لحاظ تعدیلات خود، به این قطعنامه رای مثبت دادند اما آمریکا به عنوان نزدیکترین هم پیمان رژیم صهیونیستی به همراه این رژیم، استرالیا، جزایر مارشال، میکرونیزیا و بالاو با این قطعنامه مخالفت کردند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10282

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاخ سفیدازتصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016