دوشنبه 12 مرداد 1383

صدها نفر در آتش سوزی پاراگوئه کشته و زخمی شدند، بي بي سي

با ادامه عمليات فرونشاندن آتش و خارج کردن قربانيان آتش سوزی از ميان ويرانه های يک مرکز خريد در پايتخت پاراگوئه آمار کشته شدگان افزايش يافته است.

منابع پليس آسانسيون، پايتخت کشور پاراگوئه در آمريکای جنوبی، گفته اند که تاکنون مشخص شده است که دست کم دويست و هشتاد نفر در جريان اين آتش سوزی جان داده اند و تعدادی نيز که از استنشاق دود و سوختگی آسيب ديده اند به بيمارستان ها منتقل شده اند اما نمی توان گفت که تمامی اجساد از ساختمان خارج شده است.

هنگام وقوع آتش سوزی بيش ششصد نفر در اين مرکز خريد چند طبقه حضور داشتند و بيم آن می رود که با ادامه جستجو در ويرانه های باقی مانده از اين ساختمان، بر آمار قربانيان افزوده شود.

گفته می شود که علت آغاز آتش سوزی نشت سيلندرهای گاز در آشپزخانه يک سوپرمارکت واقع در اين مرکز خريد بود که به سرعت به ساير نقاط ساختمان گسترش يافت.

عمليات نجات به دليل گستردگی خرابی داخل ساختمان و احتمال فروريختن بقايای آن با دشواری مواجه شده است.

به گزارش شاهدان عينی، طبقه اول ساختمان کاملا به داخل پارکينگ زير زمين فرو ريخته و خودروهای پارک شده در آن را خرد کرده است.

صاحب اين مرکز خريد توسط پليس بازداشت شده اما وی انکار کرده است که پس از شروع آتش سوزی به کارکنان خود دستور داد به منظور جلوگيری از غارت اجناس درهای ساختمان را ببندند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برخی از کسانی که هنگام آتش سوزی در اين ساختمان بودند گفته اند که بسياری از افراد برای نجات جان خود ناچار شدند خود را از پنجره ها به بيرون پرتاب کنند زيرا درهای خروجی ساختمان بسته بود.

بيمارستان ها و سازمان های امدادرسانی پاراگوئه به دليل کمبود امکانات با دشواری هايی در مقابله با اين حادثه مواجه بوده اند.

تاکنون کشور آرژانتين، در همسايگی پاراگوئه، گروه های پزشکی و امداد به اين کشور اعزام کرده است.

[لينک به اصل مطلب در بي بي سي]

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10583

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدها نفر در آتش سوزی پاراگوئه کشته و زخمی شدند، بي بي سي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016