جمعه 30 مرداد 1383

اروپا از سال 2080 به بعد زمستان نخواهد داشت، سينا

تهران، خبرگزاری سینا – سیدعلی بلندنظر
دانشمندان پیش بینی کردند، با افزایش سریعتر گرما در اروپا نسبت به سایر نقاط جهان، زمستان های سرد تا سال 2080 کاملا از بین خواهد رفت.
به گزارش سینا، به نقل از پایگاه اینترنتی "رویترز" از آمستردام پایتخت هلند، مطالعات آژانس محیط زیست اروپا (EEA) نشان داد بر اثر موج گرما، سه چهارم یخچالهای طبیعی آلپ تا سال 2050 آب خواهد شد.
"ژاکلین مک گلید" مدیر اجرایی EEA گفت: تغییرات آب و هوایی که در حال حاضر اتفاق می افتد، اثرات گسترده ای در اروپا دارد که بسیاری از این خسارات مالی، جانی و زیست محیطی هستند.
متوسط تعداد حوادث مرتبط با شرایط آب و هوایی در دهه 90 نسبت به دهه پیش از آن دو برابر شده است و سالانه 11 میلیارد دلار به این قاره آسیب وارد می شود.
این گزارش افزود: تحقیقات نشان می دهد زمستان های سرد تا سال 2080 از بین خواهند رفت و تابستان های داغ و بارانها و تگرگهای سنگین جای آن را خواهد گرفت.
تغییرات آب و هوایی سبب افزایش خشکسالی می شود و به کشاورزی آسیب خواهد رساند و سبب انقراض گونه های گیاهی می شود مانند آن چیزی که در سالهای گذشته در اروپا اتفاق افتاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سیلاب ها در سال 2001 جان بیش از 80 نفر را در اروپا گرفته بود در حالی که در سال گذشته موج گرما به بیش از 20 هزار نفر خسارات جانی و مالی وارد کرد.
بر اساس این مطالعه، دمای هوا در اروپا در طول 100 سال گذشته 7/1 درجه در مقیاس فارنهایت افزایش پیدا کرده است و در قرن حاضر بین 6/3 تا 3/11 درجه در اثر افزایش گازهای گلخانه ای افزایش خواهد یافت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11104

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اروپا از سال 2080 به بعد زمستان نخواهد داشت، سينا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016