پنجشنبه 5 شهریور 1383

آغاز مذاکرات میان نمایندگان آیت الله سیستانی و مقتدی صدر، مهر

نمایندگان آیت الله سیستانی از مراجع بزرگ دینی و مقتدی صدر روحانی جوان عراقی امروز مذاکرات خود را برای پایان دادن به بحران شهر نجف آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، حامد الخفاف سخنگوی آیت الله سیستانی با اعلام این مطلب گفت: تماس با مقتدی صدر را آغاز کردیم و انتظار داریم در ساعات آینده به موفقیتی در مذاکرات در جهت توقف بحران نجف دست یابیم.
وی ادامه داد: بار دیگر از افرادی که خواهان ورود به شهر نجف هستند می خواهیم که در جای خود استقرار یابند و فعلا وارد شهر نشوند.
گفتنی است هزاران تن از طرفداران آیت الله سیستانی که ایشان را همراهی می کردند، تلاش دارند تا وارد شهر نجف شوند و این درحالی است که مردم در دیگر شهرهای عراق نیز در پاسخ به دعوت آیت الله سیستانی در حال حرکت به سوی شهر نجف هستند که در شهر کوفه این حرکت مردم با حمله نیروهای گارد ملی به خاک و خون کشیده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الخفاف ادامه داد: شرکت کنندگان در تظاهرات در خارج از نجف تنها پس از بازرسی وارد شهر می شوند.
آیت الله سیستانی که برای درمان سه هفته را در لندن سپری کرده بود بعد از ظهر امروز پنجشنبه وارد نجف شد.
پیش از این ایاد علاوی نخست وزیرعراق اعلام کرده بود که پس از ورود آیت الله سیستانی به شهر نجف، آتش بس را در این شهر برقرار خواهد ساخت که این مهم امروز برقرار شد.
آیت الله سیستانی هم اکنون در بخش قدیمی شهر نجف مستقرهستند.
نظامیان آمریکایی و عراقی همچنان حرم علوی را در محاصره دارند و این درحالی است که شبه نظامیان مقتدی صدر همچنان در حرم علوی بسر می برند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11297

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز مذاکرات میان نمایندگان آیت الله سیستانی و مقتدی صدر، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016