سه شنبه 17 شهریور 1383

كري:جنگ عراق در مكان و زماني نادرست صورت گرفت ؛ نيروهاي آمريكا را دراولين دوره رياست جمهوري ازعراق خارج مي‌كنم، ايسنا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
جان كري جنگ عراق را "جنگ نادرست در مكان و زمان نامناسب" خواند و گفت كه هدفش عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق در اولين دوره‌ي رياست جمهوري‌اش است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، جان كري نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، در تظاهرات روز كارگر خاطرنشان كرد: W كه در نام بوش وجود دارد نمادي از دليل انتخابي اشتباه، قضاوت‌هاي اشتباه، اولويت‌هاي اشتباه و دستورالعمل‌هاي اشتباه براي كشور و هر آن چه كه در عراق افتاده از سوي بوش است.
كري در ادامه افزود: من همه‌ي كارهايي را كه در عراق صورت خواهم داد، متفاوت با عملكرد بوش خواهد بود.
وي بيان داشت: از آغاز بحث‌هاي مربوط به جنگ به رييس جمهور گفتم كه آقاي رييس جمهور، براي جنگ عجله نكنيد. زماني را صرف تشكيل يك ائتلاف مشروع كنيد و طرحي براي برقراري صلح داشته باشيد.
نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري گفت كه رييس جمهور به هيچ يك از اين سه موضوع توجه نكرد.
وي صحبت‌هاي بوش درباره‌ي ائتلافي كه در كنار نيروهاي آمريكايي در عراق مي‌جنگد را خنده‌دارترين موضوعي خواند كه تا به حال شنيده است.
كري اظهار داشت: شما 500 نيرو اينجا و 500 نيرو آنجا داريد؛ اما 90 درصد تلفات جنگ مربوط به نيروهاي آمريكايي مي‌باشد و اين ماليات پردازان آمريكايي هستند كه 90 درصد هزينه‌ي جنگ را مي‌پردازند. اين يك جنگ اشتباه در مكان اشتباه و در زمان اشتباه است.
جورج بوش، رييس جمهور آمريكا نيز در مراسم روز كارگر، رقيب خود را متهم كرد كه بعد از دريافت نصايح جديد از سوي مشاورانش، موضعش را در قبال جنگ عراق تغيير داده است.
بوش در تبليغات انتخاباتي‌اش بيان داشت: رقيب من بعد از اين كه به خود جنگ راي مثبت داد، به بودجه‌ي آن راي نداد و بعد از آن كه گفت حتي اگر بداند صدام سلاح كشتار جمعي ندارد در صورت نياز به بركناري او از جنگ حمايت مي‌كند، حال صبح امروز با مشاوران تبليغاتي جديد از خواب بيدار شده و موضع جديدي اتخاذ كرده است. او به سرعت، مجددا عليه اين موضع، موضع گيري مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جان كري از سوي برخي دموكرات‌ها براي تغيير موضوع امنيت ملي كه به عقيده‌ي برخي نقطه‌ي قوت بوش است، از تبليغات خود به سمت مسايل اقتصادي و داخلي، تحت فشار قرار داشته است.
اين در حالي است كه كري جان ساسو، از مشاوران قديمي كميته‌ي ملي دموكرات‌ها را به بالاترين سمت در گروه انتخاباتي‌اش انتخاب كرد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11690

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كري:جنگ عراق در مكان و زماني نادرست صورت گرفت ؛ نيروهاي آمريكا را دراولين دوره رياست جمهوري ازعراق خارج مي‌كنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016