چهارشنبه 25 شهریور 1383

پزشك متخصص صدام: محو شدن خال گونه‌ چپ صدام در تصاوير تلويزيوني، برايم شگفت انگيز بود! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
پزشك مخصوص انجام عمل زيبايي صدام، در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الشرق الاوسط با اشاره به وجود "خال سياهي" در گونه‌ي چپ صدام اظهار داشت: اين بسيار باعث شگفتي است كه صدام دستگير شده كه در حال حاضر در اختيار نيروهاي آمريكايي است، فاقد اين خال در گونه‌ي چپ خود است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علاء بشير، دكتر متخصص عمل زيبايي و رييس دانشكده‌ي علوم زيبايي بغداد كه در زمان نظام سابق عراق به عنوان يكي از نزديك‌ترين پزشكان صدام محسوب مي‌شد، در گفت‌وگو با اين روزنامه‌ي چاپ لندن اظهار داشت: دو ماه پيش از سقوط بغداد، گفت‌وگويي با صدام در مورد انجام عمل زيبايي جهت برداشتن اين خال سياه كه روز به روز در حال بزرگ شدن بود، داشتم.
وي افزود: در اين گفت‌وگو به صدام گفتم كه خال تو در حال بزرگ شدن و تغيير رنگ است و اين گونه خالها را بايد سريعا جراحي كرد. وي نيز با اين ايده‌ي من موافقت كرد؛ اما گفت هم اكنون در مرحله‌ي حساسي به سر مي‌بريم و در صورتي كه عمل من به رسانه‌هاي خبري نفوذ كند، اخبار ضد و نقيض زيادي چون احتمال ابتلاي صدام به سرطان منتشر خواهد شد.
بشير گفت: صدام با انجام اين عمل مخالفت كرد و قرار شد كه اين عمل پس از پايان بحران عراق با سازمان ملل و آمريكا، انجام گيرد كه پس از آن شاهد سقوط بغداد و بحران‌هاي فعلي بوده‌ايم.
دكتر صدام افزود: پس از آنكه خبر دستگيري صدام منتشر شد و پس از گذشت ماهها، تصاوير وي در شبكه‌هاي تلويزيوني پخش شد و مشاهده كردم كه اين خال در گونه‌ي چپ صدام وجود ندارد.
بشير در پاسخ به سوالي مبني بر آنكه آيا ممكن است پزشك ديگري به غير از شما عمل زيبايي براي صدام انجام داده باشد، گفت: خير اين غير ممكن است.
وي درباره‌ي اين احتمال كه اين خال توسط پزشك ديگري در مدت اين دو ماه جراحي شده باشد، گفت: نمي‌دانم پاسخ اين سوال چيست و بايد بگويم نمي‌توانم هيچ احتمالي را درباره‌ي آن بدهم.
بشير درباره‌ي اين كه آيا شخص دستگير شده توسط نيروهاي آمريكايي همان صدام است، گفت: به اعتقاد من صدام است، زيرا صدا، شيوه‌ي سخن گفتن و حتي صورت وي گوياي آن است كه اين شخص دستگير شده صدام است و از سوي ديگر، من در تمام عمر پزشكي خود و تا زماني كه در نزد صدام كار مي‌كردم، نشنيده‌ام كه شخصي شبيه به صدام وجود داشته باشد.
وي درباره‌ي احتمال تكرار ظهور صدامي ديگر در عراق و به حكومت رسيدن شخصي چون وي، گفت: مي‌توانم بگويم در صورتي كه آمريكايي‌ها از عراق خارج شوند، در آينده‌ي نزديك شاهد تكرار پديده‌ي ظهور صدام و به حكومت رسيدن شخصي چون او خواهيم بود و بايد گفت كه هر يك از مردم عراق كانديد آن است كه به شخصي چون صدام تبديل شود؛ آن هم در صورتي كه به قدرت مطلق دست يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بشير درباره‌ي اينكه آيا ديدارهاي وي با صدام تنها در زمينه‌ي بيماري بوده است، گفت: تمام روابط من با صدام در اين چارچوب تعريف مي‌شد و در تمام اوقاتي كه من به كاخ صدام فرا خوانده مي‌شدم، به دليل پزشكي بوده است و گاهي اوقات درباره‌ي كارهاي فني بوده است كه صدام مي‌خواست در اين زمينه با من مشورت كند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در زماني كه با صدام ديدار داشته است، حس ترس به وي دست نمي‌داده است؟ تصريح كرد: من هيچ احساس ترسي نسبت به هيچ انساني ندارم و معتقدم هر انساني آغاز و پاياني دارد، منتهي پايان همه متفاوت است و بايد بگويم من در تمام ديدارهايم با صدام به صورت طبيعي با وي برخورد مي‌كردم؛ زيرا از سوي ديگر چيزي براي نگراني وجود نداشت. من نه مرتكب گناهي شده بودم و نه خواسته‌هاي سياسي داشتم، بنابراين دليلي براي ترس وجود نداشت.
بشير درباره‌ي اينكه آيا صدام چنين برخوردي با تمام پزشكان داشت، گفت: خير صدام احترام زيادي به پزشكان نداشت و به اعتقاد من وي در برخوردهاي قاطعش با برخي از مردم حق داشت، زيرا برخي از اطرافيانش افكار دشمن ستيزانه‌يي نسبت به وي داشتند و صدام نيز از هوش بالايي برخوردار بود؛ به طوري كه مي‌توانست به راحتي افكار اطرافيان خود را بخواند.
بشير درباره‌ي كشته شدن برخي از پزشكان صدام به دستور رسمي او گفت: از پزشكاني كه توسط صدام اعدام شده‌اند، رياض حسين، وزير بهداشت عراق و اسماعيل تتار، يكي از پزشكان بيماري‌هاي پوست و اطفال بوده است كه اين دو تن با دستور صدام اعدام شده‌اند.
وي هم چنين گفت: دليل اعدام اين دو تن آن بوده است كه نوار ويديويي به دست صدام رسيد كه اين دو تن در يك جلسه‌ي خانوادگي و دوستانه به مسخره‌ي صدام پرداخته بودند كه پس از مشاهده‌ي اين فيلم توسط صدام، حكم اعدام آنها صادر شد.
بشير در مورد بيماري‌هاي صدام گفت: صدام از سلامتي بسيار خوبي برخوردار بود و تنها بيماري‌ كه داشت، دردهاي مزمن كمر بود كه از زمان جواني از اين درد رنج مي‌برد.
به نوشته‌ي اين روزنامه، اين بخش اول مصاحبه‌ي پزشك ويژه‌ي صدام با روزنامه‌ي الشرق الاوسط است كه به زودي بخش دوم آن منتشر خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12068

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پزشك متخصص صدام: محو شدن خال گونه‌ چپ صدام در تصاوير تلويزيوني، برايم شگفت انگيز بود! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016