سه شنبه 31 شهریور 1383

جان كري: حمله به عراق يك اشتباه تاريخي بود كه مي‌تواند به جنگي بي‌پايان تبديل شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
جان كري در سخناني نسبت به وقوع ”جنگي بي پايان“ در عراق هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، جان كري، نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سخناني در دانشگاه نيويورك اظهار داشت: حمله به عراق بحراني را با ابعاد تاريخي ايجاد كرد و اين در حالي است كه ما سياست‌هايي را كه ما را به جنگ پايان ناپذير سوق مي‌دهد، تغيير نمي‌دهيم.
وي كه انتقادهاي شديدي را عليه رقيب انتخاباتي‌اش جورج بوش آغاز كرده است، گفت: ما بايد براي بررسي اوضاع عراق مذاكرات گسترده‌اي را ترتيب دهيم.
كري اظهار داشت: حمله به عراق يك اشتباه تاريخي بوده است و بوش سياستي را در پيش گرفته كه اين جنگ را پايان ناپذير مي‌كند.
وي ادامه داد: اگر بوش تدابير سريعي را براي جلوگيري از شكست‌هاي تاريخي اتخاذ نكند، احتمال وقوع جنگ پايان ناپذير در عراق وجود دارد.
كري گفت: بوش به اين دليل كه جنگ عليه عراق جزو اصلي مبارزه با تروريسم است، وارد اين جنگ شد اما آن چه كه در عراق به وقوع پيوست فاصله زيادي با مبارزه عليه تروريسم و بن لادن دارد.
وي با اشاره به اين كه بوش براي حمله به عراق از 23 دليل مختلف استفاده كرده است، ادامه داد: اگر هدف بوش خواركردن آمريكايي‌ها باشد، پس او در اين امر موفق شده است.
كري يك طرح چهار مرحله‌اي را ارايه داد و از بوش خواست تا به اين طرح‌ اعتماد كند. اين طرح‌ها شامل دستيابي به حمايت‌هاي بين‌المللي، ضمانت آموزشي نيروهاي امنيتي عراق، تدوين طرح بازسازي و اتخاذ تدابير سريع براي تضمين اجراي انتخابات در عراق است.
به گزارش ايسنا، راديو آمريكا نيز گزارش كرد سناتور كري، بوش را متهم به اشتباهات عظيم در قضاوت و تشخيص درمورد عراق كرد.
كري جنگ عراق را انحراف عمده‌اي از مبارزه با تروريسم خواند و عراق را به صورت پناهگاهي براي تروريست‌ها دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوي ديگر درمناظره‌هاي قريب‌الوقوع دو كانديداي رياست جمهوري آمريكا، يقينا موضوع عراق از اهميت عمده‌اي برخوردار است.
ستاد مبارزاتي دو كانديدا شامگاه روز دوشنبه رسما موافقت كردند بوش و كري تا پيش از انتخابات ماه نوامبر، در سه مناظره تلويزيوني شركت كنند.
قرار است يك مناظره نيز ميان كانديداهاي مقام معاونت رياست جمهوري برگزار شود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12237

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جان كري: حمله به عراق يك اشتباه تاريخي بود كه مي‌تواند به جنگي بي‌پايان تبديل شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016