سه شنبه 31 شهریور 1383

يك گروگان آمريكايي در عراق سر بريده شد؛ گروگان‌گيران ضرب‌الاجل خود را 24 ساعت ديگر افزايش دادند، ايسنا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
در تصاوير نمايش داده شده در يك پايگاه‌ اينترنتي، سر بريده‌ي يكي از گروگان‌هاي آمريكايي در عراق، ديده مي‌شود.‌
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي الوطن - چاپ عربستان - در اين نوار ويديويي نشان داده شده است كه يكي از پنج فرد مسلح نقابداري كه در پشت گروگان آمريكايي ايستاده‌اند، سر گروگان آمريكايي را بريده و در پشت آن قرار مي‌دهد.
بر اساس آنچه به نمايش در مي‌آيد، ”ايوجين آرمسترانگ“ گروگاني است كه كشته شده است.
يكي از مقامات آمريكايي نيز اظهار داشت جسد آرمسترانگ پيدا و شناسايي شده‌ است.
گروه ”توحيد و جهاد“، وابسته به ابومصعب الزرقاوي به به عهده گرفتن اين عمل، در بيانيه‌اي آورده است: ابومصعب الرزوقاوي اولين گروگان آمريكايي را سر بريده است و به دنبال آن تمام گروگان‌هاي ديگر را نيز سر خواهد بريد.
در اين بيانيه كه ظاهرا به وسيله‌ي خود زرقاوي قرائت شد، آمده است: در صورتي كه زن‌هاي عراقي كه در زندان‌هاي عراق به سر مي‌برند، تا 24 ساعت آينده آزاد نشوند، دومين گروگان آمريكايي نيز كشته خواهد شد.
در اين بيانيه آمده است: ما در حالي گروگان آمريكايي را اعدام كرديم كه نيروهاي آمريكايي و اياد علاوي، نخست وزير و مزدور آمريكايي‌ها در عراق، خواسته‌هاي ما را ناديده گرفته‌اند.
جورج بوش، رييس جمهور آمريكا در اظهاراتي كه پيش از بريدن سر اين گروگان عنوان شد، تاكيد كرد كه مذاكره‌يي با گروگان‌گيران صورت نخواهد گرفت و نيروهاي آمريكايي حالت تهاجمي خود را حفظ خواهند كرد.
ايوجين آرمسترانگ، جك هنسلي آمريكايي و كنث بيگلي انگليسي سه غير نظامي هستند كه در روزهاي گذشته ربوده شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12239

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يك گروگان آمريكايي در عراق سر بريده شد؛ گروگان‌گيران ضرب‌الاجل خود را 24 ساعت ديگر افزايش دادند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016