دوشنبه 6 مهر 1383

”دموكراسي سوسياليستي“ و ”نوآوري عقيدتي“، رويكرد جديد حزب حاكم چين، ايسنا

حزب كمونيست چين نسبت به فساد گسترده ميان اعضاي اين حزب هشدار داد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
حزب كمونيست چين نسبت به فساد گسترده در ميان اعضا و تشكيلات اين حزب هشدار داده و آن را باعث بي‌اعتباري نظام حكومتي اين كشور دانسته است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) كميته‌ي مركزي حزب كمونيست چين، كه تنها حزب فعال در آن كشور است، در گزارشي با صراحت گفته است كه اين نهاد با فساد و بي كفايتي دست به گريبان است و ادامه اين وضعيت مي‌تواند اقتدار حزب را دستخوش تزلزل سازد.
به گزارش شينهوا - خبرگزاري دولتي چين - گزارش كميته‌ي مركزي اخطار كرده است كه بقاي حكومت حزبي به مقابله با وضعيت كنوني و خطرات ناشي از رشوه خواري بستگي دارد.
اخيرا هزاران تن از مقامات اداري و حزبي به دليل فساد مالي شديدا مجازات شده‌اند اما فساد و رشوه خواري همچنان در تشكيلات حكومتي اين كشور مشهود است.
به گزارش بي.بي.سي گزارش كميته‌ي مركزي حزب نشان مي‌دهد كه حكومت اين كشور كه رسما خود را يك نظام كمونيستي مي‌داند، نگران از دست دادن اعتبار خود در ميان مردم است.
در اين گزارش آمده است كه حزب بايد از سرنوشت احزاب حاكم در نقاط مختلف جهان درس عبرت بگيرد و نشان دهد كه حكومت چين قادر به اداره‌ي امور به شكلي شفاف و سالم است.
به گفته‌ي نويسندگان اين گزارش، برخي از اعضاي ارشد حزب فاقد احساس مسووليت لازم و تعهد هستند و از فعاليت در ارتباط نزديك با توده مردم خبري ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گرچه در اين گزارش به ”دموكراسي سوسياليستي“ و ”نوآوري عقيدتي“ اشاره شده اما نشانه‌اي از تمايل حزب براي از دست دادن انحصار قدرت در آن ديده نمي‌شود.
با وجود اصلاحات گسترده اقتصادي در چين در خلال دو دهه اخير، اين كشور همچنان داراي يك نظام كمونيستي است و رهبران دولت بر ادامه وضعيت كنوني تاكيد دارند.
در سال 1949 كمونيست هاي چين به رهبري مائو تسه تونگ توانستند حكومت ملي ژنرال چيانگ كاي شك را شكست دهند و سرزمين اصلي چين را در اختيار بگيرند.
قواي حكومت ملي به جزيره‌ي فرمز گريخت و دولت ملي تايوان را تشكيل داد و در سال 1950 استقرار جمهوري خلق چين به رهبري حزب كمونيست در سرزمين اصلي چين اعلام شد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12405

فهرست زير سايت هايي هستند که به '”دموكراسي سوسياليستي“ و ”نوآوري عقيدتي“، رويكرد جديد حزب حاكم چين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016