جمعه 10 مهر 1383

پنجشنبه روز خونين عراق؛ بيش از 250 كشته و زخمي در چندين انفجار و حمله‌ي آمريكايي‌ها، ايسنا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
عراق پنجشنبه روز خونباري را پشت سر گذاشت. انفجار بمبي در مقابل يك پاسگاه پليس در بغداد 9 زخمي برجاي گذاشت؛ وقوع چندين انفجار در بغداد 249 كشته و زخمي برجاي گذاشته است و بمباران فلوجه نيز 12 كشته و زخمي به بار آورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نيروهاي آمريكايي صبح پنجشنبه به بهانه‌ي حمله به يك ”خانه‌ي امن“ در فلوجه مناطقي از اين شهر را بمباران كردند كه به گفته‌ي مقام‌هاي بيمارستاني در اين حمله چهار عراقي كشته و هشت تن زخمي شدند.
ارتش آمريكا در اطلاعيه‌اي اعلام كرد، برخي گزارش‌ها حاكي از اين بود كه حاميان ابومصعب الزرقاوي از اين خانه براي تشكيل نشست‌ها و توطئه‌هايشان بهره مي‌گيرند، در نتيجه حمله‌اي قبل از ساعت ‌5 صبح پنجشنبه به وقت محلي عليه اين خانه انجام شد.
در اطلاعيه‌ي ارتش آمده است: در نتيجه اين بمباران‌ها مقادير معتنابهي از مواد منفجره كه در اين خانه‌ي امن ذخيره شده بود، منفجر شد.
به گفته‌ي شاهدان در جريان اين بمباران دو خانه به طور كامل تخريب و به چهارخانه خسارات جدي وارد آمده است.
دكتر خليل از مقام‌هاي بيمارستان فلوجه گفت: حداقل چهار عراقي از جمله دو زن و يك كودك در اين حمله كشته شده‌اند و هشت زخمي نيز به بيمارستان آورده شده‌اند.
حمله به فلوجه تقريبا امري هر روزه و عادي شده است، ارتش آمريكا مدعي است هدف آنها مكان‌هاي امن شبكه‌ي زرقاوي، دشمن شماره‌ي يك آمريكايي‌ها در عراق است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هم‌چنين در اثر انفجار يك خودرو كه تصور مي‌شود يك اقدام انتحاري باشد، در خارج از يك پاسگاه پليس در منطقه‌ي ابوغريب در بغداد حداقل 9 تن زخمي شدند.
به گزارش ايسنا، به گفته‌ي شاهدان در اثر اين انفجار شيشه‌هاي مناطق وسيعي از منطقه‌ي ابوغريب شكسته شد و صداي تيراندازي پس از انفجار به گوش ‌رسيد.
اما خونبارترين حوادث روز گذشته مربوط به چند انفجار در جنوب غرب بغداد در هنگام عبور يك كاروان نظاميان آمريكايي است كه دست كم 49 كشته و بيش از 200 تن زخمي برجاي گذاشت.
گزارش شده است اكثر تلفات اين انفجارها را كودكان تشكيل مي‌دهند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12553

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پنجشنبه روز خونين عراق؛ بيش از 250 كشته و زخمي در چندين انفجار و حمله‌ي آمريكايي‌ها، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016