شنبه 11 مهر 1383

صدها کرد امروز علیه دولت موقت عراق تظاهرات کردند، مهر

صدها تن از ساکن شهر کرکوک امروز شنبه برای نخستین بار با برگزاری تظاهراتی خواستار جدایی کامل کردستان از دولت مرکزی عراق وتعیین یک پایتخت برای دولت مستقل شان شدند.
به گزارش خبرگزاری مهربه نقل ازخبرگزاری فرانسه، خانم الماز فاضل هدایت کننده این تظاهرات دراین باره گفت : داشتن شهری مانند کرکوک به عنوان پایتخت دولت مستقل کرد یکی ازاصلی ترین درخواستهای کردهاست .

وی افزود: ما گروه مستقلی هستیم که برای تحقق یافتن آرمانها وامیدهای کردها درتشکیل دولت بزرگ کرد وتعیین شهرنفت خیر کرکوک به عنوان پایتخت کردستان تلاش می کنیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فاضل دولت ایاد علاوی نخست وزیر موقت عراق را به بی توجهی به درخواست کردها متهم کرد و گفت ما امروزخشم و انزجار خود مان را از سیاستهای دولت موقت عراق که هیچ تلاشی برای برآورده ساختن آرزوهای کردها انجام نداده است، اعلام می کنیم .

این تظاهرات که درکوی الاسکان درشمال شرق کرکوک منتهی به شهرسلیمانیه برگزارشده بود، شرکت کنندگان ازدولت موقت عراق وسازمان ملل متحد خواستند برای بازگرداندن بیش از 35 هزار خانواده کرد که در زمان حکومت صدام درچارچوب شکنجه ازاین شهرها وادار به مهاجرت شده بودند، دخالت کنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12605

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدها کرد امروز علیه دولت موقت عراق تظاهرات کردند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016