سه شنبه 14 مهر 1383

یاسر عرفات پس از تشکیل دولت مستقل فلسطینی از سمت خود استعفا خواهد داد، مهر

تحمیل رهبری برفلسطینیان شکست خورده است

یاسر عرفات گفت که پس از تشکیل دولت مستقل فلسطینی از سمت خود استعفا خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درگفتگو با روزنامه الشرق الاوسط آمادگی خود را برای کناره گیری از ریاست این تشکیلات اعلام کرد تا به اصطلاح نلسون ماندلای دیگری شکل گیرد.

وی این اقدام را مشروط به آن دانست که دولت مستقل فلسطین برپا شود و سپس از ریاست آن کناره گیری کرده و مجال را برای دیگران خالی خواهد کرد.

عرفات همچنین گفت که درانتخابات ریاست جمهوری آینده فلسطین کاندیدا خواهد شد و به اجرای هر آنچه را که کادر رهبری جنبش آزادیبخش فلسطین تصمیم بگیرند متعهد خواهد بود.

وی ادامه داد: اقدامات اسراییل برای تحمیل رهبری برفلسطینیان شکست خورده است چرا که آنها "کرزی" را درمیان افرادش نخواهند یافت.

عرفات آنچه که در منطقه خاورمیانه می گذرد را توافقنامه جدید " سایکس - پیکو" دانست که هدف از آن جلوگیری از برپایی دولت مستقل فلسطینی است ومی خواهد که صلح و ثبات را از منطقه بگیرد.

وی ادامه داد: طرح نقشه راه همچنان می تواند منطقه را از تنگنا خارج سازد، اما این امر تنها با حمایت قوی بین المللی محقق می شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این گفتگو همچنین وجود اختلاف با احمد قریع نخست وزیر این تشکیلات درباره موضوع نشست کشورهای کمک کننده در نیویورک را تایید کرد و از اینکه با محمود عباس ( ابو مازن) نخست وزیر سابق فلسطین از زمان استعفایش در13 ماه گذشته تاکنون دیدار نکرده، اظهار تاسف کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عرفات همچنین ضمن اعتراف به وجود برخی ناامنی و بی ثباتی ها در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جنایات روزانه صهیونیستها علیه فلسطینیان آنها را به سوی انتفاضه مسلحانه علیه اسراییل سوق داده و انتفاضه اقدامی صحیح بود.

عرفات در این گفتگو برخی خبرها درباره اینکه سران کشورهای عربی وی را فراموش کرده اند وبه اصطلاح شماره تلفن وی را از یاد برده اند، رد کرد و گفت: در آخرین ارتباط تلفنی دو روز پیش با ولیعهد عربستان سعودی سخن گفته است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12716

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'یاسر عرفات پس از تشکیل دولت مستقل فلسطینی از سمت خود استعفا خواهد داد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016