جمعه 17 مهر 1383

آمريكا از اسراييل درباره‌ي ”توقف روند صلح“ توضيح خواست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
كالين پاول در جريان ديدار از گرانادا به خبرنگاران گفت، آمريكا نسبت به تعهد و پايبندي آريل شارون به طرح نقشه‌ي راه شك ندارند!
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي هاآرتص، راديو اسراييل اعلام كرد، آمريكا از اسراييل خواسته تا درباره‌ي بيانيه‌ي داو وايزگلس، رييس دفتر آريل شارون، نخست وزير اسراييل مبني بر اين كه طرح جداسازي وسيله‌اي براي توقف روند صلح است‌، توضيح دهد.
وايزگلس در گفت‌وگو با هاآرتص گفته بود: نكته مورد توجه‌ي اين طرح جداسازي توقف روند صلح در آن است و زماني كه شما اين روند را متوقف كنيد، از تشكيل يك كشور فلسطين و مباحثه در خصوص آوارگان، مرزها و بيت‌المقدس جلوگيري كرده‌ايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آدام ارلي، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي آمريكا در واشنگتن اعلام كرد، آمريكا به اسراييل گفته است كه اظهارات وايز گلس با موضع ارايه شده‌ي دولت اسراييل به آمريكا مطابقت ندارد.
ارلي اظهار داشت، اما اسراييل دولت آمريكا را مطلع ساخته كه شارون به طرح نقشه‌ي راه و ديدگاه جورج بوش، رييس جمهور آمريكا براي تشكيل دو كشور مستقل فلسطين و اسراييل پايبند است.
به دنبال اظهارات وايزگلس، دفتر شارون بيانيه‌اي را صادر كرد كه در آن آمده است: شارون از طرح نقشه‌ي راه حمايت مي‌كند و آن را تنها طرح موجود براي توافق نهايي مي‌داند.
يك مقام عالي رتبه از وزارت امور خارجه‌ي آمريكا اعلام كرد، دولت آمريكا از توضيحات دفتر شارون درخصوص اظهارات وايزگلس بسيار خرسند است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12827

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمريكا از اسراييل درباره‌ي ”توقف روند صلح“ توضيح خواست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016