پنجشنبه 23 مهر 1383

قاچاق زنان و دختران تاجيک به امارات، خبرگزاری سینا

طبق اطلاع منابع وزارت کشور تاجيکستان، در استان سغد برای بار نخست در سال جاری ميلادی شش نفر از ساکنان شهر خجند به اتهام قاچاق زنان و دختران تاجيک به کشورهای خارجی بازداشت شده اند.
به گزارش بی بی سی، در حال حاضرکارمندان نهادهای انتظامی مشغول بازرسی پرونده های جرايم اين افراد هستند. به گفته مسؤلين محلی وزارت کشور احتمال شرکت افراد ديگر نيز در اين جرم وجود دارد.
طوری که مؤتره اوروناوا، بازرس وزارت کشور در استان سغد گفت به اين گروه 6 نفر ساکنان استان شامل بوده و آنها هنگام تهيه مدارک تقلبی برای سفر به امارات متحد عربی بازداشت شده اند.
خانم اوروناوا افزود رهبری اين گروه را انور رحمتوف، ساکن شهر خجند برعهده داشته است. مؤتره اوروناوا می گويد طبق تحقيقات مقدماتی آقای رحمتوف طول چند سال اخير با قاچاق زنان و دختران از استان سغد به امارات مشغل بوده است.
گفته می شود قمری رحمتوا، همسر انور رحمتوف در حال حاضر در شهر دوبی به سر می برد و وی در شهر دبی از زنان و دخترانی که شوهرش از شهر خجند به اين جا انتقال می داده است پذيرايی کرده برای آنها مکان زيست و جای کار پيدا می کرده است.
سه نفر از افراد بازداشت شده را زنان تشکل می کرده اند. اين زنان قصد داشتند با دريافت مدارک تقلبی به شهر دوبی سفر کنند. مؤتره اوروناوا، گفت که در اين رابطه پرونده جنايی باز شده و مسؤلين مشغول بازرسی اين قضيه هستند.
خانم اوروناوا افزود که اعضای اين گروه طبق قانون کيفری تاجيکستان يعنی جلب افراد برای استثمار جنسی و قاچاق آنها به خارج از تاجيکستان مجازات خواهند شد.
کارمندان محلی وزارت کشور احتمال همکاری برخی از شهروندان را با اين گروه تبهکار بعيد نمی دانند. زيرا به گفته کارمندان نهادهای انتظامی استان سغد آنها در سال جاری ميلادی در فرودگاه شهر خجند دو زن را بازداشت کرده اند که با مدارک جعلی قصد پرواز به امارت متحد عربی را داشته اند.
در جريان بازرسی مشخص شده است که اين زنان چندين بار به امارات سفر کرده و اين بار اخير با تغيير اسم و مدارک خود و با گذرنامه های تقلبی قصد سفر به اين کشور را کرده اند. دادگاه استان سغد يکی از اين زنان را به سالهای طولانی زندان محکم کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال، برخی از کارشناسان سياسی در شمال تاجيکستان حدس می زنند که در حال حاضر بيش از 500 نفر زنان و دختران تاجيک تنها در امارات مشغول کارهای مختلف از جمله کارهای سخت هستند. گفته می شود برخی از اين زنان و دختران از راه فريب توسط گروه های سازمان يافته تبهکار به اين کشور اعزام و وادار به فحشاء شده اند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13091

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاچاق زنان و دختران تاجيک به امارات، خبرگزاری سینا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016