چهارشنبه 29 مهر 1383

شوراي امنيت با صدور بيانيه‌اي از سوريه خواست تا سربازانش را از لبنان خارج كند، ايسنا

كوفي عنان بايد هر 6 ماه در اين زمينه گزارش بدهد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي

شوراي امنيت سازمان ملل با صدور بيانيه‌اي، از سوريه خواست تا 14 هزار سرباز باقي مانده‌اش در لبنان را خارج كند و همچنين از كوفي عنان خواست تا هر شش ماه گزارش‌هايي را در خصوص اجراي آن ارايه كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، پس از آنكه شوراي امنيت سازمان ملل ماه گذشته قطعنامه‌اي را در خصوص عقب نشيني سربازان سوريه از لبنان صادر كرد، اين بيانيه با هدف حفظ فشار به دمشق و بيروت ارايه شد.

آمريكا و پاريس قويا درخواست كردند تا كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل بر تحقق اين قطعنامه نظارت داشته باشد.

تمام 15 عضو شوراي امنيت سازمان ملل با بيانيه‌ي رياست اين شورا كه توسط آدام تامسون، معاون نماينده‌ي انگليس در سازمان ملل خوانده شد، موافقت كردند. انگليس هم اكنون رياست دوره‌اي شوراي امنيت را به عهده دارد.

آن پترسون، معاون نماينده‌ي آمريكا در سازمان ملل اظهار داشت: ما خرسنديم، چرا كه اين توافق با اكثريت آرا بود. اين يك حركت قوي از تمام اعضاي شوراي امنيت است كه بايد هر شش ماه مورد بازبيني قرار گيرد.

پترسون اظهار داشت: براساس اين بيانيه سوريه بايد به شرايط اين قطعنامه عمل كند و در روند سياسي داخلي لبنان دخالتي نكند و سربازانش را از اين كشور خارج كند. اين موارد مسايل مهمي محسوب مي‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبدالله بعلي، نماينده‌ي الجزاير در سازمان ملل نيز گفت، كشورش و سوريه با گزارش‌هاي ادواري مخالفند؛ چرا كه اين شورا چنين قاطعيتي را در خصوص مسايل ديگر خاورميانه از خود نشان نداده است.

بعلي افزود: ما معتقديم كه اسراييلي‌ها نيز بايد از لبنان عقب نشيني كنند.

وي در پاسخ به سوالي كه آيا اين بيانيه تاثيري خواهد داشت يا خير، گفت: ما در اين شش ماه خواهيم ديد كه چه اتفاقاتي مي‌افتد. من فكر نمي‌كنم ما بتوانيم هم اكنون پيش بيني در اين خصوص كنيم.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13298

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شوراي امنيت با صدور بيانيه‌اي از سوريه خواست تا سربازانش را از لبنان خارج كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016