سه شنبه 5 آبان 1383

بانک مرکزي کوبا اعلام کرد: دلار آمريکا از 18 آبان در کوبا بي‌اعتبار مي‌شود، خبرگزاري فارس

بانک مرکزي کوبا اعلام کرد: از ماه آينده دلار آمريکا در بازار کوبا ديگر اعتباري نخواهد داشت و معامله با آن ممنوع است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتد‌پرس، اين سياست در پي دنبال کردن استراتژي جديدي جهت تغيير معاملات پولي کوبا اتخاذ شد و از آنجايي که دولت آمريکا در تلاش براي ضربه زدن به دولت فيدل‌ کاسترو از ورود دلار به بازار کوبا جلوگيري مي‌کند، اين کشور منابع ارزي خارجي ديگري را جايگزين خواهد کرد.
بنابراين گزارش، پزو که پول ملي کوبا است در معاملات بين‌المللي اعتبار ندارد.
فيدل کاسترو در پيامي اعلام کرد: از تاريخ هشت نوامبر (18 آبان) پزو تغيير يافته به جاي دلار در معاملات جريان خواهد يافت.
وي از مردم کوبا درخواست کرد تا از خويشاوندان خود در ديگر کشورها بخواهند، به جاي دلار از ارزهاي خارجي ديگري مثل يورو، پوند و فرانک استفاده کنند.
خبرگزاري آسوشيتد پرس افزود: بي‌اعتبار شدن دلار در کوبا براي کساني که از خويشاوندان آمريکايي خود دلار دريافت مي‌کنند ضرر خواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بانک مرکزي کوبا تصريح کرد: از آنجايي که آمريکا در پي تنبيه و مجازات بانکها و شرکتهاي معامله‌کننده با کوبا است، ما براي حفظ اقتصاد خود مي‌بايست اين اقدام را انجام دهيم.
يک مقام کوبايي گفت: اين تصميم با اقدام اخير بانک مرکزي آمريکا در جريمه 100 ميليون دلاري بانک سوئيس به خاطر انتقال دلار به کوبا، ايران و ليبي ارتباط دارد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13562

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بانک مرکزي کوبا اعلام کرد: دلار آمريکا از 18 آبان در کوبا بي‌اعتبار مي‌شود، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016