شنبه 16 آبان 1383

حال عرفات تغييري نكرده و هنوز بين مرگ و زندگي است ، ايسنا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
دكترهاي معالج ياسر عرفات در فرانسه اعلام كردند كه وي در كماست اما وضعيت‌اش تغييري نكرده است. اين در حالي است كه آنها از اظهار نظر در اين باره كه عرفات دچار مرگ مغزي شده است يا خير، خودداري كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، ژنرال كريستين استريپو، سخنگوي بيمارستان نظامي ”پرسي“ پاريس كه عرفات در آن بستري است، گفت: وضعيت عرفات تغييري نكرده و نه بهتر شده و نه بدتر.
اين در حالي است كه صد‌ها تن از هواداران عرفات در بيرون بيمارستان نظامي پرسي جمع شده و با در دست داشتن پرچم‌هاي فلسطين و روشن كردن شمع و قراردادن دسته‌هاي گل براي بهبود عرفات دعا مي‌كنند.
يك گروه فرانسوي طرفدار فلسطينيان نيز قرار است امروز (شنبه) در حمايت از عرفات در بيرون بيمارستان راهپيمايي كند.
در همين حال فاروق قدومي، مسوول سياسي سازمان آزادي بخش فلسطين با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، تنها تيم پزشكي معالج عرفات حق دارد درباره‌ي وضعيت وي گزارش دهد.
وي تاكيد كرد كه هيچ گروه ديگري حق ندارد از وضعيت عرفات گزارش دهد يا نقل قول كند.
منابع پزشكي فرانسوي روز پنجشنبه به خبرگزاري فرانسه اعلام كردند، عرفات دچار مرگ مغزي شده و تنها به كمك دستگاه‌هاي بيمارستاني زنده است.
ليلا شاهد، سخنگوي عرفات در پاريس نيز به راديو فرانسه گفت: عرفات در كما است و ممكن است بهوش بيايد يا نه.
وي تاييد كرد كه عرفات ”بين مرگ و زندگي“ است.
منابع فلسطيني هفته‌ي گذشته اعلام كردند كه آزمايش‌هاي پزشكي احتمال وجود سرطان خون يا انواع ديگر سرطان را در عرفات منتفي كرده است.
در همين حال احمد قريع، نخست وزير تشكيلات خودگردان روز جمعه با محمود عباس ديدار كرد و با وي درباره‌ي آينده فلسطين بدون عرفات گفت‌وگو كرد.
قريع كه در نبود عرفات برخي مسووليت‌هاي وي را برعهده گرفته است از جانشينان احتمالي عرفات است.
از سوي ديگر مقام‌هاي اسراييلي كه از نزديك اخبار مربوط به عرفات و سلامت وي را زير نظر دارند، مسجدالاقصي را كه فلسطيني‌ها تاكيد دارند عرفات بايد در آن به خاك سپرده شود، به شدت زير نظر و تحت تدابير شديد امنيتي قرار داده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه‌ي الحيات نيز به نقل از منيب المصري از نزديكان عرفات گزارش كرد: پزشكان فرانسوي تاكيد كرده‌اند كه كه خطر مرگ عرفات را تهديد نمي‌كند؛ چرا كه بيماري وي قابل درمان است و خون، سيستم قلب، كليه و تنفسي وي به صورت طبيعي كار مي‌كند.
آنها افزودند كه بيماري عرفات هنوز تشخيص نداده نشده است؛ چرا كه علت آن به يك ويروس ناشناخته بر مي‌گردد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14039

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حال عرفات تغييري نكرده و هنوز بين مرگ و زندگي است ، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016