پنجشنبه 5 آذر 1383

در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري اكراين، مخالفان اين كشور را به اعتصاب سراسري كشاندند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين الملل

مخالفان در اكراين در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري اين كشور كه به گفته‌ي آنها پر از كلاهبرداري و تقلب بوده روي خطوط آهن و در فروشگاه‌هاي شهر نشستند تا ترتيب برگزاري يك اعتصاب سراسري را بدهند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويتر، ويكتور يوشچنكو كه معتقد است به دليل تقلب از رياست جمهوري محروم شده، پس از اعلام پيروزي ويكتور يانكوويچ، از مردم خواست دست از كار بكشند.
كمونيد كوچما، رئيس جمهور سابق اكراين و از حاميان ياكوويچ ضمن هشدار درباره‌ي وقوع جنگ داخلي در اين كشور از غربي‌ها خواست از مداخله در امور داخلي اين كشور دست بردارند.
ياشچنكو در جمع دهها هزار نفر از حاميانش در ميدان استقلال شهر كيف گفت: ما نتايج اعلام شده‌ي انتخابارت را به رسميت نمي‌شناسيم مقامها ابتدايي‌ترين راه را برگزيده و از مذاكره امتناع كرده و در عوض به درگيري روي آورده‌اند.
وي سپس اعلام كرد كه متحدانش در صدد انجام اعتصاب سياسي هستند. وي همچنين هشدار داد كه اكراين در آستانه‌ي جنگ داخلي است.
الكساندر موروز، از متحدان يوشچنكو و رهبر سوسياليستها گفته است كه درصدد متوقف كردن شبكه‌ي حمل و نقل و بستن كارخانه‌ها و مدارس است.
هزاران تظاهر كننده در چادرهايي در خيابان اصلي شهر كيف تجمع كرده‌اند.
يانكوويچ كه پايگاه اصلي قدرتش در منطقه‌ي صنعتي شرق است از متحدان نزديك مسكو شمرده مي‌شود اما ياشچنكو كه در بخشهاي غربي و مركزي محبوبيت دارد، خواهان نزديك شدن به غرب و به رسمت شناختن مسكو به عنوان يك شريك استراتژيك مي‌باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تظاهرات او اعتراضها مركز كيف و شهرهاي غرب اكراين را براي سومين روز متوالي فلج كرده است، اما انتظار مي‌رود از كار افتادن صنايع طي روزهاي بعدي جدي‌تر شود.
آامريكا، كانادا، اتحاديه‌ي اروپا و ناتو خواهان بررسي مجدد نتايج آرا شده‌اند. الكساندر كواشينوسكي، رئيس جمهور لهستان گفته است كه حاضر به سفر به اكراين و ميانچي گري است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14852

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري اكراين، مخالفان اين كشور را به اعتصاب سراسري كشاندند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016