دوشنبه 30 آذر 1383

انفجارهاي نجف و كربلا 60 كشته و بيش از 120 مجروح برجاي گذاشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي

انفجار خودرو در جريان يك مراسم خاكسپاري در نجف و يك ايستگاه اتوبوس در كربلا، دست كم 60 كشته و بيش از 120 مجروح برجاي گذاشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، افراد مسلح با انجام حمله‌اي ديگر در بغداد سه مقام انتخاباتي را كشتند تا بدين طريق در انتخابات پارلماني ماه آتي خلل وارد كنند.
ده‌ها شبه نظامي بدون ماسك به گونه‌اي كه انگار از ديده شدن چهره‌هايشان هيچ بيمي نداشتند، به خيابان حيفا در بغداد يورش بردند.
اين شبه نظاميان سه كارمند انتخاباتي را از يك خودرو بيرون كشيده و به خيابان انداختند و سپس آنها را با شليك گلوله كشتند.

بمب‌گذاري‌هاي نجف و كربلا مهلك‌ترين حملات از ماه جولاي تاكنون بوده است.
وجود ناآرامي‌ها در عراق هم اكنون اين سوال را به وجود آورده است كه آيا ساكنان مناطق شمال و مركزي عراق قادر خواهند بود راي دهند يا خير. در صورتي كه اين حملات راي دهندگان در جنوب عراق را نيز از حضور در پاي صندوق‌هاي راي فراري دهد اين امر اولين راي گيري ملي عراق را عملا غير ممكن مي‌سازد.
بمبگذاري‌ها در نجف و كربلا با فاصله‌ي يك ساعت از هم صورت پذيرفت.
اولين انفجار با منفجر شدن ميني‌بوس پارك شده در يك ايستگاه اتوبوس در كربلا به وقوع پيوست و پس از آن يك خودروي بمبگذاري شده در نجف در ميداني شلوغ با مردمي كه در حال مراسم تدفين بودند، صورت پذيرفت.
مقامات بيمارستاني در نجف اعلام كردند، در انفجار كه حدود 400 ياردي مرقد مطهر امام علي (ع) صورت پذيرفت، 47 تن كشته و دست كم 90 تن ديگر مجروح شدند.
در اين مراسم عدنان الزروفي، فرماندار و غالب الجزعري، رييس پليس نجف نيز حضور داشتند. الجزعري معتقد است وي و الزروفي هدف اين انفجار بوده‌اند.
اين انفجار ساختمان‌هاي مجاور را تحت تاثير قرار داد و يك ساختمان دو طبقه را فرو ريخت. به دنبال اين واقعه دهها تن از مردم به نجات افرادي كه در زير آوار گير كرده بودند، پرداختند.
انفجار كربلا نيز حدود 10 ميني بوس مسابرفري را منفجر و پنج خودرو را در خراج از اين ايستگاه اتوبوس به آتش كشيد.
مقامات بيمارستاني اعلام كردند در اين انفجار 13 تن كشته و 33 تن مجروح شدند. انفجار كربلا دومين حادثه‌ي بمب‌گذاري در طول يك هفته است.
هم‌چنين شبه نظاميان با انفجار دو بمب در كنار جاده و يك خودروي بمبگذاري شده، نيروهاي آمريكايي را در موصل، 225 مايلي شمال غربي بغداد مورد هدف قرار دادند. در اين واقعه سه سرباز آمريكايي مجروح شدند اما اين حادثه هيچ تلفاتي در بر نداشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جلال الدين الصغير، يك مقام رسمي مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق اعلام كرد بمبگذاري‌ها در نجف و كربلا بدون شك به هم مرتبط بوده‌اند.
الصغير اظهار داشت: هدف از اين اقدامات بيرون راندن شيعيان از روند سياسي و حركت به سوي تضعيف اتحاد ملي است، تمام مسايل بايد با انتخابات حل شود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15730

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انفجارهاي نجف و كربلا 60 كشته و بيش از 120 مجروح برجاي گذاشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016