سه شنبه 1 دی 1383

صدام: در انتخابات شركت نكنيد، شرق

گروه بين الملل:هيات دفاع از صدام، ديكتاتور سابق عراق اعلام كرد: رئيس جمهورى سابق عراق از داخل سلولش از عراقى ها خواست تا در مقابل تلاش هاى نيروهاى آمريكايى براى ايجاد تفرقه و اختلاف ميان طوايف عراقى، متحد و يكپارچه شوند. خبرگزارى فرانسه از امان پايتخت اردن گزارش داد: زياد خصاونه وكيل اردنى سخنگوى هيات دفاع از صدام در يك كنفرانس مطبوعاتى گفت: صدام مردم عراق را به وحدت و يكپارچگى صرف نظر از گرايشات مذهبى و وابستگى نژادى دعوت كرد تا طرح هاى آمريكا براى تقسيم كشورشان براساس طايفه گرى خنثى شود.خصاونه در ديدار چهار ساعته خود با شمارى از اعضاى هيات دفاع از صدام ازجمله دو وكيل مدافع ليبيايى و فرانسوى الاصل لبنانى و خليل دليمى وكيل مدافع عراقى كه با صدام ملاقات كرده ، توصيه هاى صدام را اعلام كرد.وى گفت: صدام از اوضاع و احوال مردم عراق در سايه اشغال كشور سئوال كرده و بر ضرورت حفظ وحدت و يكپارچگى مردم تاكيد كرده و خطاب به ملت اين آيه كريمه را خواند «ان ينصركم الله فلا غالب لكم.»وى افزود: رئيس جمهور مخلوع عراق بر ضرورت دفاع از تمام زندانيان و خسارت ديدگان ناشى از تجاوزات آمريكا عليه عراق تاكيد كرده و خواستار ايفاى نقش روحانيون در عراق از تمام طيف ها در اين مرحله شده و همچنين برعهده گرفتن مسئوليت تاريخى عراق را از سوى روحانيون يادآورى كرده است.سخنگوى هيات دفاع از صدام عنوان داشت: صدام نيز بر ضرورت ارتباط با سازمان هاى دولتى و مردمى عراق تاكيد كرده و خواهان ايفاى نقش بيشتر كشورهاى عربى در اين مرحله است. به علاوه ديكتاتور سابق عراق از موضع دولت فرانسه و آلمان در مخالفت با حمله ارتش آمريكا به عراق و نيز خروج نيروهاى نظامى اسپانيا از اين كشور قدردانى و تشكر كرده است.عدنان ضناوى وكيل لبنانى الاصل ديگر صدام در اين باره گفت :صدام در اين نشست از تحولات اخير عراق سئوال كرد و دليمى او را از مقدمات برگزارى انتخابات سراسرى مطلع ساخت.وى افزود: رئيس جمهور مخلوع عراق به دليمى گفت: عراقى ها بايد از شركت در انتخابات سراسرى حذر كنند. وكيل لبنانى الاصل صدام در مورد درخواست صدام از عراقى ها براى تحريم انتخابات گفت: صدام در اين مورد هيچ اظهارنظرى نكرد اما به مردم عراق در مورد شركت در انتخابات سراسرى هشدار داد. دليمى كه عصر يكشنبه وارد اردن شده بود از شركت در اين كنفرانس مطبوعاتى خوددارى كرد و در توجيه آن به همكاران خود گفت: من بايد براى انجام كارهاى شخصى ام به عراق برگردم.تيم دفاع از صدام با اشاره به در معرض تهديد قرار گرفتن شان مى گويند: دولت موقت عراق و آمريكا مسئول محافظت از جان دليمى و تمام همكارانش هستند.اعضاى هيات دفاع از صدام گفتند: خليل ديلمى با يك دستگاه تانك به ملاقات صدام رفته است. آنها گفتند:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مصاحبه با صدام كاملاً با نظارت نظاميان آمريكايى صورت گرفت. رئيس جمهورى مخلوع هم اكنون در پايگاه نظاميان آمريكايى در نزديكى فرودگاه بغداد به سر مى برد. برحسب اعلام هيات دفاع از صدام، ملاقات با رئيس جمهور مخلوع عراق چهار ساعت و نيم به طول انجاميد. در ادامه خصاونه اعلام داشت: صدام در اتاقى به طول ۵ متر و با عرض ۳ متر از جهان منزوى شده و به هيچ رسانه گروهى و يا وسيله تماسى دسترسى ندارد اما حالش خوب و از روحيه بالايى برخوردار است.
• صدام: سر نماز دستگير شدم
صدام با رد ادعاهاى رسانه هاى آمريكايى درباره چگونگى بازداشتش، گفت: «من در حال خواندن نماز مغرب بازداشت شدم.»به نوشته روزنامه الوطن «خليل دليمى» وكيل صدام به نقل از وى گفت: «من آنچنان كه رسانه ها و مطبوعات منتشر كردند در يك دخمه دستگير نشده بودم بلكه در بغداد و در حال خواندن نماز مغرب بازداشت شدم.» دليمى از قول صدام افزود: «تصاوير پخش شده در رسانه ها توسط نيروهاى آمريكايى، با هدف تشويش و تخريب وجهه من صورت گرفته است.»در عين حال خميس الزبيدى يكى ديگر از وكلاى صدام كه پنجشنبه او را ديده گفت كه او خود را بى گناه مى داند. وى افزود: براى دفاع از صدام فرصت بيشترى نياز دارد تا ادله و اسناد دفاعيه از او را تكميل كند، ولى با اين وجود براى حضور در دادگاه ويژه عراق آمادگى دارد.وى درباره شرايط جسمانى صدام نيز گفت: او در سلامت كامل به سر مى برد و روز پنجشنبه تنها با حضور يكى از نگهبانان زندان با وى ملاقات كرده است.درباره زمان محاكمه صدام خبرهاى ضدونقيضى منتشر شده، اما رئيس دادگاه ويژه عراق در اين باره گفت: صدام در دادگاهى در عراق محاكمه مى شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15815

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدام: در انتخابات شركت نكنيد، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016