پنجشنبه 3 دی 1383

پوتین:آمریکا سعی دارد روسیه را در میان همسایگانش منزوی کند؛ برگزاری انتخابات در کشور تحت اشغال امکان پذیر نیست، مهر

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد آمریکا سعی دارد آن کشور را در بین همسایه های خود از کشورهای شوروی سابق که بر سر مسائل انتخاباتی اوکراین در بین آنها تنش ایجاد شده منزوی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، پوتین اعلام کرده که صحبتهای الکساندر کواشینفسکی رئیس جمهور لهستان که گفته بود آمریکا" روسیه بدون اوکراین را ترجیح می دهد و در خصوص عملی شدن آن مطالعه کرده است " توجه اورا بخود جلب کرده است.

پوتین اعلام کرد " در کل من از گسترش رابطه با آمریکا راضی هستم و آن کشور یکی از اولویت های ما برای گسترش روابط به حساب می آید ما چندین مساله از جمله مسائل مربوط به تروریسم را حل کرده ایم و این رابطه را نه به عنوان دو شریک بلکه دو متحد توصیف می کنم لیکن دردیداراوائل سال آینده با پرزیدنت بوش این مساله را با وی مطرح خواهم ساخت".

پوتین همچنینن از سیاستهای آمریکا در عراق نیز به شدت انتقاد کرده و برگزاری انتخابات در کشور تحت اشغال را غیر عملی توصیف کرد.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد : ما نمی فهمیم چگونه ممکن است انتخابات سراسری عراق درسایه اشغال کامل این کشوربرگزار شود.

ولادیمیرپوتین نتایج انتخابات عراق را شکست خورده توصیف کرد و یاد آور شد: تاکنون 3 هزار و500 شهروندعراقی دربغداد کشته شده اند وشورای امنیت وهمکاری اروپا به طور کلی انتخابات عراق را از اردن مراقب و نظارت خواهد کرد .

وی افزود: این یک کار بیهوده وشکست خورده دانست که همه چیزبه درجهت معکوس حرکت می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اخیراً اختلاف بین آمریکا و روسیه بر سر انتخابات اوکراین فزونی گرفته و پیروزی حزب طرفدار روسیه و دخالت های آمریکا به بهانه وجود تقلب در انتخابات باعث نارضلیتی کرملین شده است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15929

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پوتین:آمریکا سعی دارد روسیه را در میان همسایگانش منزوی کند؛ برگزاری انتخابات در کشور تحت اشغال امکان پذیر نیست، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016