پنجشنبه 3 دی 1383

نیویورک تایمز: آزادی گروگان های فرانسوی اثبات حقانیت فرانسه در مخالفت با آمریکاست، مهر

در حالی که روز گذشته گروگان های فرانسوی در عراق پس از 4 ماه آزاد شدند، تحلیل گر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز معتقد است این آزادی نشانه پیروزی دیپلماسی فرانسه و درست بودن مخالفت این کشور با آمریکا برای ایجاد جنگ عراق است.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دو خبرنگار فرانسوی که از ماه اوت در عراق به گروگان گرفته شده بودند، روز سه شنبه آزاد شدند. قرار است کریستین چسنات و جرج مالبرانت امروز چهارشنبه به فرانسه بازمی گردند.

ژان پیر رافارین نخست وزیر فرانسه در برابر مجلس سنای این کشوردر این زمینه اظهار داشت: زمانی که این دو تن سالم به خانه های خود بازگردند، ماموریت ما تمام می شود.

انتشار این خبر که توسط دفتر ریاست جمهوری فرانسه صورت گرفت، به معنای اثبات موضع ضد جنگ فرانسه می باشد. در طول ماههای گذشته بسیاری از گروگان ها از کشورهای مختلف در عراق کشته شدند.

بسیاری از تحلیل گران مدافع جنگ عراق، گروگان گیری خبرنگاران فرانسوی را شکست دیپلماسی فرانسه در مخالفت با جنگ عراق دانسته بودند و گفته بودند که عدم اعزام سرباز از سوی فرانسه به عراق بی دلیل بوده است.

به نوشته نیویورک تایمز، آزادی این گروگان ها از رابطه نزدیک مسلمانان فرانسه با دولت این کشور خبر داد.

آزدی این گروگان ها ابتدا از سوی شبکه الجزیره به نقل از سفارت فرانسه در عراق اعلام شد اما دولت فرانسه ساعاتی بعد این خبر را تایید کرد.

گفتنی است روزنامه فیگارو نیز در این زمینه نوشت: میشل بارنیه وزیر امور خارجه فرانسه شب گذشته به عراق سفر کرد تا گروگان ها راتحویل بگیرد. همچنین دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیزخبر داد که ژاک شیراک رییس جمهور فرانسه از تعطیلات خود در مغرب به پاریس بازگشته است تا در بدو ورود گروگان ها به فرانسه پیامی را اعلام کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرانسه از ابتدا به ائتلاف آمریکا-انگلیس برای اشغال عراق نپیوست و از اعزام نیرو به عراق خودداری کرد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15930

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نیویورک تایمز: آزادی گروگان های فرانسوی اثبات حقانیت فرانسه در مخالفت با آمریکاست، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016