جمعه 18 دی 1383

آيت الله سيستاني شركت در انتخابات عراق را واجب شرعي مي‌داند، خبرگزاري فارس

آيت الله علي سيستاني، بزرگترين مرجع شيعيان عراق شركت در انتخابات عمومي عراق را واجب شرعي و عدم شركت در آن را امري نابخشودني مي‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از نجف، شهر نجف اين روزها نظر همه سياستمداران و احزاب سياسي شركت كننده در انتخابات(متشكل از تمامي طوائف و مذاهب) را به خود جلب كرده است و همه خواستار آن هستند كه نظر مثبت بالاترين مرجع ديني شيعيان عراق يعني حضرت آيت‌الله سيد علي سيستاني را به خود جلب كنند و به نوعي مورد تاييد ايشان قرار گيرند.
به جرات مي‌توان مي‌گفت كه شهر نجف در انتخابات آينده عراق نقش بسيار مهم و كليدي خواهد داشت و به همي علت ما اين روزها شاهد اتحاد و يكپارچگي بي‌سابقه مرجعيت ديني در نجف هستيم.
در همين راستا، روساي احزاب سياسي شركت كننده در انتخابات عمومي عراق از جمله "احمد چلبي" و "عبدالعزيز حكيم" (دو تن از شخصيت‌هاي شناخته شده و برجسته فهرست شماره 169) با آيت الله علي سيستاني ديدار كرده‌اند و هر كدام ضمن بيان ديدگاهها و خط مشي احزاب متبوع خود، خواستار همياري در اين انتخابات شده‌اند.
سخنگوي آيت الله سيستاني در همين باره به خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به نجف گفت: آيت الله سيستاني شركت در انتخابات را واجب شرعي و عدم شركت در آن را امري نابخشودني مي داند. يعني به طور مثال نظر ايشان اين است كه اگر كسي نماز يا روزه نگيرد مي‌تواند قضاي آن را ادا كند اما شركت نكردن در انتخابات امري است كه قضاي آن ادا نمي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين ايشان از همه مردم عراق اعم از همه طوائف و مذاهب خواسته‌اند كه در اين انتخابات شركت و با انتخاب درست به وظيفه شرعي و انساني خود عمل كنند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16606

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله سيستاني شركت در انتخابات عراق را واجب شرعي مي‌داند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016