دوشنبه 26 بهمن 1383

وزير دفاع روسيه: دموكراسي سيب زميني نيست كه در هر مكاني كشت شود؛ مي‌خواهيم هم‌چنان يكي از قدرت‌هاي برتر هسته‌يي باقي بمانيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

سرگئي ايوانف كه براي شركت در كنفرانس امنيت بين‌الملل در مونيخ به سر مي‌برد، نگراني كشورش را از پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري شده توسط آمريكا جهت گسترش جامعه‌ي مدني و دموكراسي در روسيه اعلام كرد و گفت كه روسيه نمي‌تواند به استفاده از چنين برنامه‌هايي جهت تقويت نفوذ خارجي بر دولت روسيه با مهرباني نگاه كند.
به گزارش خبرگزاي دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي جنگ، سرگئي ايوانف وزير دفاع روسيه، در پاسخ به اين سوال كه آيا نشانه‌اي از وجود چنين برنامه‌هايي در انقلاب نارنجي سال گذشته در اوكراين ديده است يا خير، گفت: بله. قطعا. دموكراسي سيب زميني نيست كه در هر مكاني قابل كشت باشد.
ايوانف در كنفرانس خبري در حاشيه‌ي كنفرانس مونيخ اظهار داشت: بر خلاف تصاويري كه از دموكراسي در روسيه توسط رسانه‌ها و دولت‌هاي غربي ارايه مي‌شود، دموكراسي در روسيه به خوبي توسعه يافته است؛ البته به شيوه‌اي كه با فرهنگ و اهداف سياسي كشور هماهنگ باشد.
وزير دفاع روسيه افزود: اگر نگاهي به روزنامه‌هاي روسيه بياندازيد، مي‌بينيد كه اكثر آنها به راحتي از دولت انتقاد مي‌كنند.
وي شايعات مبني بر ساكت كردن مخالفان در رسانه‌ها توسط كرملين را تكذيب كرد و گفت كه روسيه قصد ندارد از انجام تحولات دموكراتيك در دولت دور شود؛ اما اين بدان معني نيست كه ديدگاه‌هاي آمريكا و ديگر كشورهاي غربي را بي‌چون و چرا بپذيرد.
ايوانف تاكيد كرد: ما مي‌خواهيم در كشورمان آقاي خودمان باشيم.
كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا پيش از اين گفته بود كه آمريكا درصدد حمايت از مبارزات براي تشكيل جامعه‌ي مدني و دموكراسي در روسيه توسط سازمان‌هاي غير دولتي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دولت مردان روسي، آمريكا را متهم به حمايت از گروه‌هاي مخالف در گرجستان و اوكراين كرده‌اند.
وزير دفاع اين كشور گفت كه كشورش در ميانه‌ي تلاشهاي جدي براي ارتقاي سلاح‌هاي سه گانه‌ي هسته‌يي: سلاح‌هاي استراتژيك مستقر در زمين، هوا و دريا است و مي‌خواهد هم چنان يكي از قدرت‌هاي برتر هسته‌يي باقي بماند.
ايوانف هم چنين نارضايتي كشورش را از سازمان‌ امنيت و همكاري اروپا اعلام داشت و گفت كه اين سازمان بسيار دورتر از اهاف منطقه‌اي عمل مي‌كند و توجه بيش از حدي بر قضاوت بر انتخابات‌هاي كشورهاي جمهوري‌هاي شوروي نشان مي‌دهد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016