شنبه 1 اسفند 1383

بی طرفی آیت الله سیستانی در انتخاب کاندیدای نخست وزیری آتی عراق، مهر


آیت الله سیستانی از هیچ فردی برای برعهده گرفتن مسئولیت نخست وزیری آتی عراق حمایت نمی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روزنامه اماراتی البیان، شیخ احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی از مراجع بزرگ شیعیان، اعلام کرد: مرجعیت شیعه از هیچ کدام از شخصیت های عراقی در مقابل دیگران برای برعهده گرفتن پست نخست وزیری آینده عراق حمایت نمی کند.

وی تاکید کرد: آیت الله سیستانی در این باره موضع بی طرفانه ای دارند.

گفتنی است پس از کناره گیری عادل عبدالمهدی عضو برجسته مجلس اعلای انقلاب اسلامی و عضو فهرست انتخاباتی "ائتلاف عراق یکپارچه" به نفع ابراهیم جعفری رئیس حزب الدعوه اسلامی و دیگر عضو این فهرست انتخاباتی برای برعهده گرفتن پست نخست وزیری آینده عراق، هم اکنون رقابت جدی میان ابراهیم جعفری و احمد چلبی رئیس کنگره ملی عراق برای تصدی این مسئولیت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز پنجشنبه گذشته نیز ابراهیم جعفری رئیس حزب الدعوه اسلامی و معاون رئیس جمهور عراق که پیش از این از توافق اعضای فهرست انتخاباتی ائتلاف عراق یکپارچه برای اعلام نام وی به عنوان کاندیدای نخست وزیری یاد می شد، به خبرنگاران گفت که کاندیدای نهایی فهرست ائتلاف در دو روز آینده اعلام خواهد شد.

در همین حال، سید عبدالعزیزحکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نیز بازگرداندن بعثی ها بر موسسات و تشکیلات دولتی را رد کرد و به ایاد علاوی نخست وزیر موقت عراق دراین باره هشدار داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18503

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بی طرفی آیت الله سیستانی در انتخاب کاندیدای نخست وزیری آتی عراق، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016