دوشنبه 3 اسفند 1383

جمعي از روشنفكران سوري خواستار خروج نيروهاي اين كشوراز لبنان شدند، ايرنا

دمشق ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۳/۱۲/۰۳‬
خارجي. سياسي. سوريه. لبنان. روشنفكران

بدنبال تشديد مخالفت گروههاي لبناني با ادامه حضور نيروهاي سوريه در خاك لبنان، جمعي از روشنفكران سوري مقيم داخل و خارج سوريه نيز خواستار خروج نيروهاي كشورشان از لبنان شدند.

اين روشنفكران در نامه‌يي خطاب به "روشنفكران، روزنامه نگاران و رهبران سياسي لبنان" اعلام كردند: "ما از درخواست شما براي عقب نشيني ارتش سوريه از لبنان و تصحيح روابط ميان دو كشور بر اساس برابري، استقلال و آزادي اختيارات دو ملت، حمايت مي‌كنيم و همواره اين موضع را از هر طريق ممكن بيان كرده‌ايم".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دراين نامه آمده‌است: "ما روشنفكران سوريه همواره لبنان را دريچه‌اي براي بيان تفكرات خود مي‌دانستيم كه فرصت بيان آن در ميهنمان وجود نداشت".

روشنفكران سوري در نامه خود، با اشاره به حادثه اخير حمله به كارگران سوري شاغل در لبنان، اين اقدامات را رنج آور و اهانتي غير قابل توجيه به سوريه و مردم اين كشور دانستند.

دراين نامه همچنين آمده‌است: اگر خروج نيروهاي سوريه از لبنان راهكار اصلاح روابط دو كشور است، تهديد امنيت و توهين به شهروندان سوري در لبنان، آينده اين روابط را به خطر مي‌اندازد و آن را مسموم مي‌كند.

روشنفكران سوري، بار ديگر ترور "رفيق الحريري" نخست وزير پيشين لبنان را محكوم و با مردم اين كشور ابراز همدردي كردند.

آنان در عين حال تاكيد كردند: تصحيح روابط سوريه و لبنان تنها از طريق پايان تسلط سوريه بر لبنان نيست بلكه بايد رفتار توهين آميز با سوريه و مردم اين كشور در لبنان نيز متوقف شود و نبايد در ميان لبناني‌ها اين تصور وجود داشته باشد كه سوريه دشمن لبنان است.

اين نامه توسط بيش از ‪ ۳۰‬روشنفكر سوري امضا شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18568

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمعي از روشنفكران سوري خواستار خروج نيروهاي اين كشوراز لبنان شدند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016