سه شنبه 18 اسفند 1383

تجمع ميليوني مردم لبنان در بيروت بنا به فراخوان سيد حسن نصرالله در اعتراض به دخالت آمريكا و اسراييل و حمايت از دولت سوريه، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


شبكه‌ي‌ خبري المنار با پخش تصاويري از شركت ميليوني مردم لبنان در تجمعي كه بنا به فراخوان سيد حسن نصرالله در اعتراض به دخالت آمريكا و اسراييل برگزار شد، اعلام كرد: لبنان امروز خواهان روشن شدن حقيقت و رسوايي چهره‌هاي مزدوران آمريكايي و اسراييلي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خبرنگار المنار اظهار داشت: به رغم آنكه ميدان صلح رياض بيروت و تمام خيابان‌ها و ميدان‌هاي اصلي و اطراف اين ميدان مالامال از مردم شده است، اما همچنان گروه‌هاي مردمي و هيات‌هاي سياسي لبنان در حال پيوستن به اين جمعيت گسترده هستند و خيابان‌هاي اطراف ديگر ظرفيت گنجاندن اين تعداد گسترده‌ از مردم شركت كننده را ندارد.

وي افزود: از محوري‌ترين و اصلي‌ترين مطالبات تظاهركنندگان شركت كننده روشن شدن حقيقت ترور رفيق حريري، تاييد و تاكيد بر مقاومت اسلامي و مخالفت با هر گونه خلع سلاح گروه‌هاي مقاومت، محكوم كردن هر گونه دخالت خارجي، مخالفت با قطعنامه‌ي 1559 شوراي امنيت، تاييد و حمايت از دولت سوريه و حضور نيروهاي اين كشور در دفاع از لبنان، تاكيد بر ادامه‌ي روابط لبنان با دولت سوريه و مخالفت با هر گونه تلاش جهت مخدوش كردن چهره‌ي سوريه در عرصه‌ي بين‌المللي و منطقه‌يي مي‌باشد.

خبرنگار شبكه‌ي المنار گفت: مردم همچنان با پاي پياده يا با استفاده‌ از وسايل نقليه در تلاش براي پيوستن به تظاهرات هستند و در حال حاضر به دليل استقبال گسترده‌ي مردم از درخواست سيد حسن نصرالله براي برگزاري اين تظاهرات، سير عبور و مرور بسياري از خودروها در جاده‌هاي اصلي لبنان با مشكلات فراواني روبرو شده است و بسياري از مناطق با ترافيك شديد مواجه شده‌اند.

وي افزود: مردم خشمگين اقدام به آتش زدن پرچم‌هاي اسراييل و آمريكا كرده‌اند و اكثر شعارهايي كه تظاهر‌كنندگان سر مي‌دهند در اعتراض به سياست‌هاي دوگانه‌ي آمريكا در قبال كشورهاي منطقه است.

تجمع‌كنندگان پلاكاردهايي در دست دارند كه بر روي آنها نوشته شده است: همه‌ي مصيبت‌هاي ما از آمريكاست.

از سوي ديگر عمر كرامي، نخست وزير مستعفي دولت لبنان در ارزيابي تجمع گسترده‌ي مردم لبنان اظهار داشت: مردم لبنان امروز به خيابان‌ها آمده‌اند تا اعلام كنند اقليت‌ها حاكم بر لبنان نيستند.

وي اظهار داشت: خروج صدها هزار تن از مردم لبنان آن هم از طوايف مختلف ثابت كرد لبنان از آن همه‌ي لبناني‌هاست و مردم از گروه‌ها و طوايف مختلف آمده‌اند تا اين حقيقت را براي اقليت‌هايي كه آنرا باور ندارند به اثبات برسانند.

وي افزود: مردم لبنان امروز به خيابان‌ها آمده‌اند تا در يك همه‌پرسي غير رسمي نظر خود را نسبت به قطعنامه‌ي 1559 شوراي امنيت اعلام كنند.

كرامي تصريح كرد: مردم لبنان خواهان ادامه‌ي روابط دوستانه با سوريه هستند و سرسختانه با هر گونه دخالت خارجي در امور داخلي لبنان مخالف هستند.

همچنين يكي از معاونين سياسي سيد حسن نصرالله اظهار داشت: امروز مردم لبنان آمد‌ه‌اند تا با تاييد و تاكيد مجدد خود بر حمايت گسترده‌ از مقاومت اسلامي، مشت محكمي بر دهان آمريكا بكوبند و موجوديت خود را براي مقابله با هرگونه دخالت خارجي اعلام دارند.

وي افزود: مردم اين كشور آزاد، امروز مي‌خواهند حقيقت بسياري از امور و در راس آنها ترور شهيد رفيق حريري را بدانند؛ زيرا امور به گونه‌اي است كه نشان مي‌دهد دست مزدوران خارجي وابسته به آمريكا و اسراييل در اين قضيه وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوي ديگر خبرنگار شبكه‌ي الجزيره گزارش داد: قرار است فردا (چهارشنبه) جلسه‌اي با حضور اعضاي حزب‌الله لبنان و جنبش وفاء اين كشور براي تعيين نخست وزير آينده لبنان تشكيل شود.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016