جمعه 12 فروردین 1384

پاپ در حالت اغماست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

راديو واتيكان امروز (جمعه) اعلام كرد: پاپ ژان پل دوم پاسخ مثبتي به معالجات و درمان‌هاي پزشكان معالجش داده و به نظر مي‌رسد كه شرايط جسماني و سلامتي‌اش پس از آن كه تب ناگهاني بدن او را در بر گرفت، به وضعيت عادي و پايدار بازگشته باشد. اين در حالي است كه خبرهايي نيز از وخامت حال پاپ گزارش شده است و خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از خبرگزاري ايتاليا گزارش كرد پاپ در حالت اغما به سر مي‌برد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) بر اساس گزارش خبرگزاري رويتر، رهبر كاتوليك‌هاي جهان ساعات گذشته را در تب بالا سپري كرده و پيش از اين واتيكان اعلام كرده بود كه پاپ ژان پل دوم به علت عفونت مجاري ادرار از تب بالا رنج مي‌برد.

با اين حال سخنگوي واتيكان اعلام كرد كه پزشكان معالج رهبر كاتوليك‌هاي جهان توانستند تا با استفاده از آنتي بيوتيك‌، وي را تحت معالجات خود قرار داده و تب او را پايين بياورند.

يك مقام رسمي واتيكان نيز اعلام كرد كه وضعيت سلامت رهبر كاتوليك‌هاي جهان به حالت عادي خود بازگشته است.

با اين حال پزشكان معالج وي اعلام كرده‌اند كه 24 ساعت آينده براي تعيين وضعيت سلامتي وي بسيار حياتي و تعيين كننده است.

اطلاعيه‌ي واتيكان پس از آن صادر شده است كه گزارش‌هايي در رسانه‌هاي ايتاليايي درخصوص وخيم‌تر شدن وضعيت جسماني پاپ ژان پل دوم 84 ساله صادر شده بود.

رسانه‌هاي ايتاليا طي روزهاي گذشته اعلام كرده بودند كه مقامات واتيكان براي پاپ ژان پل دوم دعاي ويژه‌يي را خوانده‌اند كه براي بيماران به شدت بد حال و در حال مرگ خوانده مي‌شود.

حتي يكي از روزنامه‌هاي ايتاليايي با تيتر درشت نوشت: “پاپ ژان پل دوم در پايان زندگي خود قرار دارد”.

روزنامه‌ي ”ريپوبليكا“ نيز مطلبي در خصوص وضعيت جسماني پاپ با عنوان “حالت احتضار پاپ” به چاپ رسانده است.

پيش از اين رسانه‌هاي ايتاليايي با اشاره به وضعيت بسيار وخيم پاپ اعلام كرده بودند كه تب بالاي رهبر كاتوليك‌هاي جهان به حدود 40 درجه رسيده بود.

برخي از مقامات رسمي واتيكان نيز از كاهش وزن شديد پاپ خبر داده‌اند.

يكي از اين مقامات نزديك به پاپ اعلام كرده است كه وي طي روزهاي گذشته چندين كيلو كاهش وزن داشته و به همين دليل قواي دفاعي بدن وي بسيار ضعيف شده است.

در همين حال شمار زيادي از مردم ايتاليا در رم گردهم آمده‌اند و براي سلامتي پاپ ژان پل دوم دعا مي‌كنند. صدها تن از مردم رم كه بسياري از آنها با چشماني اشك بار در اين مراسم حضور داشتند، براي سلامتي هرچه سريعتر رهبر كاتوليك‌هاي جهان دعا كردند.

خبرنگار بي.بي.سي در رم نيز گزارش كرده است براي نخستين بار در جريان بيماري اخير پاپ احساس مي‌شود كه جوي از ياس فضاي واتيكان را فرا گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پاپ ژان پل دوم كه در سال 1978 به اين مقام انتخاب شد يكي از طولاني ترين دوره هاي رهبري كليساي كاتوليك را پشت سر گذاشته است.

پاپ به بيماري پاركينسون نيز مبتلاست و در سال هاي اخير حركت و سخن گفتن براي او دشوار بوده است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20008

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاپ در حالت اغماست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016