پنجشنبه 1 اردیبهشت 1384

نمايندگان شوراي اروپا خواستار برگزاري انتخابات آزاد در آذربايجان شدند، ايرنا

باكو، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۱‬
خارجي. سياسي. اجتماعي. انتخابات. جمهوري آذربايجان. اروپا
گزارشگران ويژه مجمع پارلماني شوراي اروپا در امور جمهوري آذربايجان، خواستار فراهم شدن شرايط لازم براي برگزاري انتخابات پارلماني آزاد و دموكراتيك در اين كشور در پاييز سال جاري شدند .

"آندرياس گروس" و "آندرياس هركل" در كنفرانس مطبوعاتي عصر چهارشنبه در باكو درباره نتايج سفر سه روزه خود به جمهوري آذربايجان هشدار دادند كه، چنانچه انتخابات پارلماني در اين كشور در شرايط دموكراتيك برگزار نشود، بروز خشونت در جريان آن محتمل است .

آندرياس گروس از نبود گفت وگوي (ديالوگ) سياسي ميان دولت باكو و گروه هاي مخالف آن ابراز تاسف كرد و تمام نيروهاي سياسي جمهوري آذربايجان را به خودداري از هر گونه اقدامات زورمدارانه در آستانه انتخابات پارلماني و در جريان آن دعوت كرد.

وي با تاكيد بر اين كه جمهوري آذربايجان در زمان حاضر در يك مقطع مهم از تاريخ خود بسر مي‌برد، شرايط فعلي اين كشور را براي برگزاري انتخابات عادلانه و آزاد پارلماني چندان هم رضايت‌بخش ندانست و افزود: در ديدارهاي صورت گرفته در باكو شاهد وجود فضاي بسته و نبود اعتماد متقابل ميان نيرو هاي مختلف بوديم .

گروس، نتايج انتخابات پارلماني سال جاري جمهوري آذربايجان را براي آينده اين كشور مهم خواند و ابرازاميدواري كرد: شوراي‌اروپا شاهد انتخابات دموكراتيك در اين كشور شود .

اين گزارشگر شوراي اروپا، در كنفرانس مطبوعاتي مزبور همچنين از قتل "المار حسين‌اف" سردبير نشريه "مونيتور" چاپ باكو ابراز تاسف كرد و آن را مانعي در روند توسعه آزادي بيان تلقي كرد .

آندرياس گروس و آندرياس هركل، كه روز ‪ ۱۸‬آوريل جاري (‪ ۲۹‬فروردين) بمنظور بررسي روند اجراي تعهدات جمهوري آذربايجان در قبال شوراي اروپا به هنگام عضويت اين كشور در سال ‪ ۲۰۰۱‬ميلادي در اين شورا و همچنين ارزيابي شرايط قبل از انتخابات پارلماني وارد باكو شدند، امروز همچنين با "الهام علي‌اف" رييس جمهوري آذربايجان ديدار كردند .

خبرگزاري دولتي "آذرتاج" در گزارشي كوتاه از اين ديدار اعلام كرد:
مناسبات دو جانبه جمهوري آذربايجان و شوراي اروپا محور بحث طرفين بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گروس و هركل در اين سفر سه روزه، همچنين با رييس و نمايندگان مجلس، وزيران امور خارجه، كشور و دادگستري جمهوري آذربايجان و نيز نيروهاي مختلف سياسي اين كشور ديدار و گفت و گو كردند .

هركل در يكي از گفت وگوهاي خود با خبرنگاران در باكو، شرايط قبل از انتخابات پارلماني جمهوري آذربايجان را موضوعي پيچيده در روند پيگيريها اعلام كرده بود .

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21347

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نمايندگان شوراي اروپا خواستار برگزاري انتخابات آزاد در آذربايجان شدند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016