سه شنبه 13 اردیبهشت 1384

وزير خارجه‌ي سابق طالبان از اعضاي اين گروه خواست با دولت كرزاي گفت‌وگو كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


وزير امور خارجه‌ي افغانستان در دوران حكومت رژيم طالبان از همرزمان سابقش خواست تا با دولت افغانستان وارد مذاكره شوند و از اسامه بن لادن براي عدم همدلي و همياري با كشور ميزبانش انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، وكيل احمد متوكل، وزير امور خارجه‌ي سابق افغانستان اظهار داشت: من از طالبان مي‌خواهيم با دولت افغانستان وارد مذاكره شود، اين اقدام براي مردم ما خوب خواهد بود.

نيروهاي آمريكايي متوكل را در سال 2003 در قندهار دستگير كردند و وي را در بگرام، پايگاه اصلي آمريكا در شمال كابل زنداني كردند. پس از آن وي آزاد شد اما مكان وي هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

هنوز مشخص نيست متوكل از كجا و كي اين گفت‌وگوي تلويزيوني را به انجام رسانده است.

متوكل در اين گفت‌وگو از اسامه بن لادن، رهبر شبكه‌ي القاعده به دليل عدم توجه به درخواستي كه پيش از آغاز حمله‌ي آمريكا مطرح شده انتقاد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: من از اين موضوع شگفت زده شدم كه بن لادن اين اقدام را به انجام نرساند.

متوكل اظهار داشت، وي با بن لادن سه تا چهار بار در زمان وزير بودنش ديدار كرده و او را يك شخص بسياري مذهبي و نه سكولار معرفي كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21980

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير خارجه‌ي سابق طالبان از اعضاي اين گروه خواست با دولت كرزاي گفت‌وگو كنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016