سه شنبه 10 خرداد 1384

عفو بين‌الملل: قوانين ضد تروريستي با حقوق بشر همخواني ندارد، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۱۰‬
خارجي. سياسي. عفوبين‌الملل. تروريسم.

سازمان "عفو بين‌الملل" روز سه‌شنبه به قوانين ضد تروريستي موجود در اروپا به دليل هماهنگي نداشتن با برخي اصول حقوق بشر انتقاد كرد.

براساس بيانيه عفو بين‌الملل، چنين روندي حتي به جنگ برضد تروريسم نيز ضربه خواهد زد.

در بيانيه سازمان عفو بين‌الملل آمده‌است: بي‌توجهي به برخي اصول حقوق بشر در تصويب برخي قوانين ضد تروريستي در اروپا علاوه براينكه موجب نقض حقوق افراد مي‌شود، وكلا و قضات را نيز دچار سردرگمي مي‌كند.

عفو بين‌الملل افزود: يكي از قابل انتقادترين موارد در قوانين ضد تروريستي، نبود نظارت دقيق قانوني بر فهرستهاي سياهي است كه نام افراد به عنوان متهم تروريستي در آنها ثبت مي‌شود و در برخي موارد نام افراد بي‌گناه در فهرست اسامي متهمان تروريستي قرار مي‌گيرد.

اين سازمان در بيانيه خود از كشورهاي اروپايي خواست در صورت تلاش كشوري براي جابجايي يك متهم تروريستي كه حقوقش پايمال شده است، اجازه‌استفاده از حريم هوايي خود را ندهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"ديك اوستينگ" از اعضاي برجسته عفو بين‌الملل در اين بيانيه‌نوشت: امروز حقوق بسياري از متهمان تروريستي پايمال مي‌شود و اين متهمان از محلي‌به محل ديگر انتقال داده مي‌شوند اما كشورهاي اروپايي نبايد اجازه‌استفاده‌از حريم هوايي خود را براي جابجايي متهمان تروريستي بدهند.

"با نقض حقوق بشر نمي‌توان به مبارزه با تروريسم پرداخت بلكه مبارزه با تروريسم تنها از طريق احترام به حقوق بشر ممكن خواهد بود."

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23545

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عفو بين‌الملل: قوانين ضد تروريستي با حقوق بشر همخواني ندارد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016