چهارشنبه 1 تیر 1384

در آستانه‌ جلسه‌ تجديدنظر دادگاه شيلي؛ پينوشه به دليل حمله‌ قلبي راهي بيمارستان شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي


آگوستو پينوشه يك روز پيش از آنكه دادگاه اتهام وي مبني بر ربودن مخالفان رژيمش را مورد بررسي قرار دهد، دچار حمله‌ي قلبي شد و راهي بيمارستان شد؛ اما وضعيت وي در شرايط متعادلي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، آگوستو پينوشه ديكتاتور سابق شيلي، پيس از آن كه در خانه‌اش بيهوش شد، به بيمارستان نظامي در پايتخت شيلي منتقل شد.

ماركو آنتونيو پينوشه هيريارت، پسر پينوشه اعلام كرد: پدرم در حال خوردن صبحانه بود كه غش كرد و به مدت 30 دقيقه بيهوش ود.

در بيانيه‌ي پزشكان در بيمارستان آمده است: از زمان بستري شدن پينوشه حال او كمي بهتر شده است. او هم اكنون در وضعيت متعادل است و به منظور مراقبتهاي بيشتر در بيمارستان مي‌ماند.

اين در حالي است كه دادگاه تجديد نظر سانتياگو امروز (چهارشنبه) كارش را در خصوص بررسي لغو مصونيت پينوشه از قرار گرفتن تحت پيگرد قانوني در مقابل اتهامتش مبني بر ربودن و كشتار رهبران سياسي مخالف در جريان عمليات موسوم به "كلمبو" آ‎غاز مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پينوشه در كودتاي سال 1973 به قدرت رسيد و تا سال 1990 در اين كشور رهبري كرد.

دادگاه شيلي 7 ژوئن مصونيت قضايي پينوشه را لغو كرد؛ اما اعلام كرد، وي نبايد به اتهامات حقوق بشر درخصوص نقش وي در توطئه‌ي ديكتاتوري آمريكاي جنوبي محاكمه شود.

خويشاوندان افرادي كه طي حكومت پينوشه ربوده يا كشته شده‌اند، دادخواست‌هاي را عليه وي تنظيم كرده‌اند.

پسر پينوشه اعلام كرد، پدرش از وضعيت قانوني‌اش يا اتهامات وارده به وي آگاه نيست. پينوشه تاكنون با ادعاي داشتن بيماري، اختلال مشاعير، تنها مورد پزشكي كه بر اساس قانون شيلي وي را از محاكمه مبري مي‌كند، از محاكمه گريخته است.

پينوشه هم چنين از مشكلات قلبي و بيماري ديابت رنج مي‌برد.

پسر پينوشه اعلام كرد: هر آنچه كه در دادگاه اتفاق مي‌افتد، بر روي او اثر نمي‌گذارد. چيزي كه بر او تاثير مي‌گذارد، بيماري‌اش است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25041

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در آستانه‌ جلسه‌ تجديدنظر دادگاه شيلي؛ پينوشه به دليل حمله‌ قلبي راهي بيمارستان شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016