شنبه 11 تیر 1384

كوفي عنان جامعه جهاني را نسبت به بحران دارفور بي‌توجه دانست، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۱‬
خارجي تلويزيون بي‌بي‌سي. سازمان ملل. دارفور.

"كوفي عنان" دبير كل سازمان ملل در مورد بحران دارفور به شبكه بي‌بي‌سي گفت: احتمالا تاريخ در آينده چنين قضاوت خواهد كرد كه جامعه جهاني توجه كافي به بحران دارفور نداشته است.

وي در گفت و گو با تلويزيون اين شبكه تصريح كرد: چنين قضاوتي از سوي تاريخ در مورد بحران دارفور حاكي از آن است كه جامعه جهاني آنگونه كه بايد از نسل‌كشي در "روآندا" درس عبرت نگرفته است.

عنان خاطر نشان كرد، قطعا تاريخ در قضاوت عملكرد جامعه كنوني در مورد بحران دارفور خواهد نوشت كه اين جامعه جهاني بسيار كند، مردد و با بي توجهي با مساله دارفور برخورد كرد و گويي درسي از حوادث روآندا نياموخته بود.

حدود هشتصد هزار نفر از قبيله "هوتو" در جريان نسل كشي سال ‪ ۱۹۹۴‬در روآندا توسط اقليت "توتسي" كه قدرت را در دست داشتند، كشته شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نسل كشي درحالي صورت گرفت كه جامعه بين‌المللي خود را كنار كشيد و فقط نظاره كرد.

اكنون نيز از آغاز جنگ در "دارفور" واقع در غرب سودان در فوريه سال ‪ ۲۰۰۳‬ميلادي حدود ‪ ۱۸۰‬تا ‪ ۳۰۰‬هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند كه گرسنگي و بيماري از جمله مهمترين عوامل مرگ آنان بوده است.

همچنين در جريان درگيري‌هاي سودان و بحران دارفور تاكنون دو ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر بي‌خانمان شده‌اند و حدود دويست هزار نفر ديگر هم به كشور همسايه "چاد" پناه برده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25485

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كوفي عنان جامعه جهاني را نسبت به بحران دارفور بي‌توجه دانست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016