پنجشنبه 16 تیر 1384

اخباري از انفجارهاي امروز در لندن: تاکنون ۵۰‬ نفر کشته! گروه اروپايي "القاعده" مسئوليت انفجارهاي لندن را به عهده گرفت، ايرنا

خبرگزاري فرانسه: آمار كشته‌هاي انفجارهاي لندن به ‪ ۵۰‬نفر مي‌رسد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
خارجي. لندن. انفجار.

خبرگزاري فرانسه روز پنجشنبه از "رم" (پايتخت ايتاليا) گزارش داد: به گفته "جيوسيپي بيسانو" وزير كشور ايتاليا انفجارهاي امروز لندن تاكنون دستكم ‪ ۵۰‬كشته بر جا گذاشته است.

پيش از اين منابع خبري از كشته شدن ‪ ۲۰‬تن در هفت انفجار لندن خبر داده بودند.

به‌گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، آخرين اخبار دريافتي حاكيست كه دستگاه قطار زير زميني در يكي از تونل‌هاي شهر لندن گير كرده است و اين موضوع مي‌تواند تلفات را افزايش دهد.
-----------------------------

سفارت اسراييل پيش از انفجارهاي لندن هشدار دريافت كرده بود

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
خارجي. حادثه. مترو. لندن.

مقامهاي پليس لندن صبح روز پنجشنبه دقايقي پيش از وقوع سلسله انفجارها در اين شهر به سفارت اسراييل در لندن هشدار امنيتي داده بودند.

خبرگزاري محلي "آسوسيشن" از قول يك مقام رسمي اسراييلي خبر داد كه پليس لندن به سفارت اين كشور در مورد احتمال وقوع حمله تروريستي در اين شهر هشدار داده بود.

به گفته اين مقام كه نامش فاش نشد، علت هشدار پليس برگزاري يك كنفرانس مرتبط با اسراييل در شهر لندن بوده است.

بر پايه اين گزارش، قرار بود در اين كنفرانس مالي "بنيامين ناتاينياهو" وزير دارايي اسراييل شركت كند كه‌به علت وقوع انفجارها اين مقام صهيونيستي موفق به حضور در كنفرانس نشد.

اظهارات مقام اسراييلي در حالي صورت مي‌گيرد كه رييس پليس لندن ساعاتي پس از وقوع انفجارها در يك مصاحبه تلويزيوني گفت كه تا پيش از انفجارها هيچ هشداري دريافت نكرده بودند.

"ايان بلر" به شبكه تلويزيوني "اسكاي" گفت كه تنها پس از وقوع انفجارها متوجه اين حادثه شده است.

نخست وزير انگليس تروريستي بودن شش انفجار امروز در شبكه مترو و اتوبوسراني لندن را تاييد كرد ولي گفت كه هنوز اطلاعات دقيقي از جزييات آن در اختيار ندارد.

كابينه بلر قرار است تا دقايقي ديگر نشست اضطراري برگزار كند. بلر كه به عنوان ميزبان نشست گروه هشت در اسكاتلند به سر مي‌برد، آن منطقه را به قصد لندن ترك كرد.
-----------------------------------

گروه اروپايي "القاعده" مسئوليت انفجارهاي لندن را به عهده گرفت

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
خارجي. سياسي. لندن. انفجار. القاعده.

به گزارش منابع اينترنتي، در حالي كه برخي شواهد موجود از انفجار صبح امروز لندن، انگشت اتهام را به سوي گروه ارتش آزاديبخش ايرلند نشانه رفته است، سايت اينترنتي منسوب به گروه "جهاد" ( شاخه اروپايي القاعده)، مسئوليت اين انفجارها را بر عهده گرفت.

بامداد امروز، هفت انفجار زنجيره‌وار در لندن اتفاق افتاد كه شش انفجار در ايستگاه‌هاي مترو و يكي از آنها در يك اتوبوس دوطبقه رخ داد.

گزارشهاي دريافتي حاكيست كه در پي اين انفجارها كه احتمالا با تلفن همراه هدايت مي‌شد، كليه خطوط موبايل لندن قطع شد و شبكه خطوط مترو نيز متخل گرديد.

اين انفجارها در حالي رخ مي‌دهد كه اجلاس سران گروه ‪ ۸‬در اسكاتلند كار خود را آغاز كرده و سران اين كشورهاي در ضيافت شامي با حضور "ملكه اليزابت" شركت كرده‌اند.
-------------------------------------

توني بلر:اجازه نمي‌دهيم تروريستها در كار خود موفق شوند

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
خارجي. سياسي. انگليس. انفجار.

نخست وزير انگليس بعد از انفجارهاي زنجيره‌اي روز پنجشنبه در لندن گفت كه اجازه نمي‌دهد تروريستها در كار خود موفق شوند.

"توني بلر" در پيامي كه بطور مستقيم از راديو و تلويزيون پخش شد در حالي كه اندوهگين و برآشفته به نظر مي‌رسيد، گفت: تروريستها اين عمليات را براساس حسابهاي قبلي خود دقيقا در روز گشايش نشست سران هشت كشور صنعتي در اسكاتلند انجام داده‌اند.

" اين حملات در روزي اتفاق مي‌افتد كه سران اين كشورها دورميز جمع شده‌اند تا مشكل فقر در آفريقا را رفع كنند."
وي گفت كه در آينده نزديك درباره ماهيت بمب‌گذاران و دلايل اين اقدام با مردم بريتانيا سخن مي‌گويد.

بلر اضافه كرد: مهم اين است كساني كه در اين اقدامها دخيل بودند درك كنند كه عزم ما براي دفاع از ارزشهايمان قوي‌تر از عزم آنها براي كشتن مردم بي‌گناه است.

" هر آنچه آنها انجام دهند عزم ما اين است كه اجازه ندهيم در كارشان موفق شوند."
وي گفت كه براي رسيدگي به موضوع انفجارها به پايتخت مي‌رود و مراسم گشايش نشست سران هشت كشور صنعتي بدون حضور او كه رياست جلسه را بر عهده داشت، برگزار خواهد شد.

برپايه آخرين گزارشهاي رسمي پليس اسكاتلنديارد تعداد انفجارهاي لندن به هفت مورد رسيده است. اين انفجارها در مناطق مركزي و در حوالي مراكز اقتصادي و مالي روي داده‌است.

بر پايه برآوردهاي اوليه تاكنون در اين انفجارها دهها نفر كشته و زخمي شده‌اند و با توجه به توقف كامل حركت قطارهاي زيرزميني و اتوبوسها رفت و آمد در لندن مختل شده است.
-----------------------------------

تدابير امنيتي در اطراف كاخ ملكه انگليس بشدت افزايش يافت

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
خارجي. لندن. انفجار.

پليس لندن تدابير امنيتي را در اطراف كاخ "باكينگهام" محل استقرار ملكه "اليزابت دوم" و ساير اعضاي خانواده سلطنتي انگليس بشدت افزايش داده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دهها تن از نيروهاي پليس مسلح با سلاحهاي سبك خودكار از نخستين ساعات وقوع انفجارهاي امروز در لندن، كاخ باكينگهام را در محاصره خود قرار داده‌اند.

شش انفجار امروز شبكه مترو و اتوبوسراني لندن، در منطقه مركزي اين شهر كه كاخ باكينگهام در آنجا واقع است، روي داده است.

مقامهاي پليس اعلام كرده‌اند كه ملكه انگليس در هنگام وقوع انفجارها در كاخ باكينگهام نبود و در كاخ "ويندزور" حضور داشت.

يك سخنگوي كاخ باكينگهام نيز اعلام كرد كه همه برنامه‌هاي امروز خانواده سلطنتي در لندن و ساير نقاط اين كشور لغو شده است.
------------------------------

بوش عاملان انفجارهاي لندن را "قاتلان مردم عادي" معرفي كرد

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۱۳۸۴/۰۴/۱۶‬
خارجي. انگليس. انفجار. بوش.

رييس جمهوري آمريكا عاملان سلسله انفجارهاي روز پنجشنبه در شبكه مترو و اتوبوسراني لندن را "قاتلان مردم عادي" توصيف كرد.

"جورج بوش" در يك كنفرانس خبري در محل برگزاري نشست گروه هشت در هتل "گلينيگلز" اسكاتلند گفت كه اين انفجارها بار ديگر ماهيت تروريستها و ضرورت مقابله با آنان را نشان داده است.

وي تاكيد كرد كه عاملان اين حمله تروريستي سرانجام به دست عدالت سپرده خواهند شد.

بوش همچنين در اين مصاحبه كوتاه از آنچه كه "واكنش سريع و قدرتمندانه" بلر به انفجارهاي لندن ناميد ستايش كرد.

وي در عين حال بر تداوم نشست گروه هشت در اسكاتلند بدون حضور بلر تاكيد كرد و گفت:ما در اين نشست راههاي مقابله با فقر در آفريقا را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

بوش افزود:كشورهاي صنعتي در حال مذاكره براي مقابله با مصيبت ايدز در دنيا و بررسي راههاي بهتر كردن وضعيت محيط زيست در دنيا هستند ولي تروريستها در مقابل كاري كه مي‌كنند كشتن مردم است.
-------------------------------

صدراعظم آلمان سوء‌قصدهاي لندن را محكوم كرد

برلين، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
آلمان. خارجي. اجتماعي.

گرهارد شرودر صدراعظم آلمان سوء‌قصدهاي لندن را محكوم كرد و همدردي عميق خود با قربانيان اين حادثه، وابستگان آنها، توني بلر نخست وزير انگليس و ملت اين كشور را ابراز داشت.

شرودر روز پنجشنبه در حاشيه اجلاس سران گروه هشت در اسكاتلند در اظهاراتي كه از سوي رسانه‌هاي آلمان پخش شد افزود: من و همه شركت‌كنندگان در اين اجلاس، اين عمليات خصمانه كه به بهاي حيات و سلامتي بسياري از بيگناهان انجام شد را بشدت محكوم مي‌كنيم.

شرودر گفت: ما توافق نظر داريم كه جامعه بين‌الملل بايد با كليه ابزارهايي كه در اختيار دارد مشتركا براي مبارزه با تروريسم تلاش كند.

صدراعظم آلمان افزود: هدف اين عمليات سازماندهي شده، خصمانه و بزدلانه ظاهرا اجلاس سران گروه هشت بوده است.

شرودر اظهار داشت: اين عمليات حاكي از ديدگاه به ويژه ضد بشري عاملين اين سوء قصدها است.

شبكه‌هاي مختلف تلويزيون آلمان و ديگر رسانه‌هاي اين كشور از لحظاتي پس از انفجارها در لندن، برنامه ويژه به اين حادثه اختصاص داده‌اند.

طبق اعلام اين رسانه‌ها، بلر نخست وزير انگليس كه ميزبان اجلاس سران گروه هشت در اسكاتلند است روز پنجشنبه پس از انتشار يك بيانيه از سوي خود و ديگر سران گروه هشت و محكوم نمودن اين سوء‌قصدها، اين اجلاس را ترك كرده و راهي لندن شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجله اشپيگل نيز اعلام كرد كه يك گروه با نام "سازمان سري القاعده در اروپا" مسئوليت سوء‌قصدهاي لندن را به عهده گرفته است اما خبرگزاري آلمان اعلام نمود كه اصالت بيانيه‌اي كه گفته مي‌شود از سوي اين گروه منتشر شده تاييد نشده است.
-------------------------------

اعضاي گروه هشت انفجارهاي لندن را محكوم كرد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
خارجي. لندن. انفجار. گروه ‪. ۸‬
رهبران كشورهاي گروه ‪ ۸‬و پنج كشور شركت‌كننده در كنفرانس "گلين ايگلز"، با صدور بيانيه‌اي انفجارهاي لندن را محكوم كرده و آن را حملات عليه تمام كشورها خواندند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از گلين‌ايگلز، اين رهبران در بيانيه خود افزودند: ما در تصميم خود براي مبارزه با تروريسم متحديم.

در كنفرانس گلين ايگلز علاوه بر ‪ ۸‬كشور صنعتي جهان،رهبران كشورهاي چين، هند، برزيل، مكزيك و آفريقاي جنوبي نيز شركت دارند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016