پنجشنبه 16 تیر 1384

بيوگرافي هوگو چاوز: اثر جدید دختر ارنستو چه گوارا، آفتاب



آفتاب: آسوشیتدپرس: «آليدا چه‌‏گوآرا»، دختر «ارنستو رافائل گوآرا دلاسرنا» مشهور به «چه‌‏گوآرا»، رهبر جنگ‌‏هاي چريكي آمريكاي لاتين برپايه مصاحبه‌‏اي با هوگوچاوز درباره دوران كودكي، خانواده و روابطش با فيدل كاسترو، رهبر كوبا، زندگي‌‏نامه رئيس‌‏جمهوري ونزوئلا را به رشته تحرير در آورده است.

آليدا چه‌‏گوآرا، درباره بيوگرافي چاوز گفته است كه بسيار جالب است كمي بيشتر درباه بشري كه تصميم به دگرگوني جامعه به ويژه زماني اين دگرگوني خواستار بهبود زندگي اشخاص است بدانيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيوگرافي «هوگو چاوز» به قلم دختر چه‌‏گوآرا با عنوان «چاوز: ونزوئلا و آمريكاي لاتين جديد» نوشته شده است. چه‌‏گوآرا در دو مورد و در فوريه 2004 در كاراكاس با چاوز مصاحبه كرده است. در اين كتاب، رئيس جمهوري ونزوئلا درباره دوران كودكي خود در «باريناس» جايي كه در سال 1954 به دنيا آمده است و رابطه نزديك خود با مادربزرگش صحبت كرده است.

چاوز در اين كتاب گفته است: «آنهايي كه سعي دارند وجهه شخصي و يا سياسي مرا به‌‏خاطر روابط ويژه‌‏ام با فيدل كاسترو خدشه‌‏دار كنند، متوجه نيستند كه آنچه كه انجام مي‌‏دهند، قدرتمندتر كردن من است.

اضافه مي‌‏شود كه چه‌‏گوآرا، ماركسيست و رهبر جنگ‌هاي چريكي كوبا يكي از اعضاي اصلي جنبش 26 جولاي به رهبري فيدل كاسترو بود كه در سال 1959 در كوبا به قدرت رسيد. وي به اميد برپا كردن انقلاب‌‏هايي مشابه، به جمهوري دموكراتيك كنگو و سپس به بوليوي سفر كرد. وي در يك عمليات نظامي سازمان «سيا» دستگير و به دست مزدوران سیا، کشته شد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25592

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيوگرافي هوگو چاوز: اثر جدید دختر ارنستو چه گوارا، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016