پنجشنبه 17 شهریور 1384

ادعای یک روزنامه اسرائیلی: علت مرگ عرفات، ایدز و یا عفونت بوده است، مهر

یک روزنامه اسرائیلی مدعی شد: مرگ یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که سال گذشته در یکی از بیمارستان های فرانسه صورت گرفت، بر اثر مسمومیت، ایدز و یا یک عفونت بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ها آرتص، پزشکان اسرائیلی و خارجی که گزارش های مربوط به عرفات را مشاهده کرده اند، اعلام کردند مرگ عرفات دارای دلایل مشکوکی نبوده است و فقط امکان دارد وی لحظاتی پیش از مرگ دچار خونریزی مغزی شده باشد.

این روزنامه با اشاره به اینکه مخفی ماندن پرونده پزشکی عرفات نزد همسرش و منابع ارشد فلسطینی سبب گمانه زنی های مختلف درباره دلیل مرگ وی بوده است، نوشت : این گزارش که به تازگی فاش شده است، برای نخستین بار در کتابی با نام "جنگ هفتم" نوشته ایموس هیرل (Amos Harel) روزنامه نگار اسرائیلی به چاپ خواهد رسید.

هاآرتص نوشت : بررسی های کارشناسان پزشکی نشانه ای را یافت نکرده است که ثابت کند عرفات کشته شده است.

به نوشته این روزنامه اشرف الکردی پزشک مخصوص عرفات که روزهای آخر زندگی وی در کنارش حضور نداشت، اعلام کرد: به گفته پزشکان فرانسوی عرفات از ویروس ایدز رنج می برده است.

شایان ذکر است ادعای این روزنامه اسرائیلی در حالی است که فاروق قدومی رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین(فتح)تاکید کرده است : اسرائیلی ها ، یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین را مسموم کردند.

دراواخر اکتبرپزشکان تونسی درپی وخیم شدن حال عرفات برای معاینه وی به رام الله سفرکردند اما آنها درمورد ماموریت خود سکوت اختیار کردند .

پس از فوت عرفات پرونده پزشکی وی به تشکیلات خودگردان فلسطین رفت و مقامات تشکیلات با تشکیل کمیته ای ویژه از پزشکان، جزییات این پرونده را مورد بررسی قرار دادند.

پس ازدوهفته بستری شدن یاسرعرفات 75 ساله دربیمارستان پرسی درفرانسه ودرپی اعلام فوت وی فلسطینیان بویژه گروههای جهادی فلسطین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی اقدام به مسموم کردن عرفات نموده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس یک نظر سنجی در فلسطین مشخص شد که 80 درصد فلسطینیان معتقدند که یاسرعرفات بر اثر مسمونیت از دنیا رفته است .

دراین نظرسنجی که از سوی دانشگاه النجاح در شهرنابلس واقع در کرانه باختری تهیه شده است، 93 درصد کسانی که در آن شرکت کرده اند خواستار انتشار جزئیات گزارش پزشکی درباره علل مرگ عرفات شده اند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26066

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادعای یک روزنامه اسرائیلی: علت مرگ عرفات، ایدز و یا عفونت بوده است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016